سفیر اتریش در تهران در حاشیه دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان سمنان گفت : با وجود تهدیدها، وین هیچگاه ارتباط پروازی خود با تهران را قطع نکرد و پروازها از تهران به مقصد پایتخت اتریش استمرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، اشتفان شولتز تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی یک هزار و ۶۰۰ تن از دانشجویان ایرانی به صورت آزاد در کشور اتریش پذیرش شدند و وین در بخش‌های مختلف با تهران همکاری‌های گسترده‌ای دارد.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: ایران می‌تواند فضای مه‌آلود تحریم‌ها را پشت سربگذارد و کشور اتریش آماده همکاری در بخش شهرسازی با شهرداری سمنان است.

شولتز تصریح کرد: برای رفع چالش کم‌آبی باید قدم های کوچک برداشت و در سه دهه پیش ۴۰ دریاچه اتریش مشکلات زیست‌محیطی فراوان داشت که با رویکردهای علمی اکنون آب این دریاچه‌ها بسیار با کیفیت شده است.

وی اضافه کرد: تبادل اطلاعات در بخش‌های مختلف علمی در دستور است و اتریش با کشور ایران در بخش های مختلف همکاری دارد.

سفیر اتریش در تهران گفت: اکنون با سرمایه‌ گذاری یک شرکت اتریشی زمین ۳۰ هکتاری در غرب کشور ایران خریداری شد و برای تولید گردو در این منطقه اقدام می‌شود.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران به همراه کریستف گراب مایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران به منظور بررسی و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری سمنان، در قالب سفر یک‌روزه به این استان سفره کردند.