وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی به چهار میلیون و ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه پروژ‌ه‌های حوزه کشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: ۱۲۵ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه‌ای و... با اعتبار ۹۳۳ میلیارد تومانی و با اشتغال زایی برای قریب به ۱۰ هزار نفر در استان امروز به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی‌ اش آغاز می‌ شود.

وی با بیان این‌ که آذربایجان شرقی یکی از استان‌های بهره‌مند از طرح بزرگ آب‌ های مرزی است، افزود: این استان به سطح ۱۹ هزار ۸۴۰ هکتار از این طرح (آب‌های مرزی) بهره‌مند بوده و تاکنون عملیات اجرایی ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از این سطوح به بهره برداری رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه گفت: مابقی نیز درصورت اتمام عملیات تامین آب و اجرای خطوط اصلی توسط وزارت نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با اجرای طرح‌های انجام شده، ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از این سطح بهبود یافته و ۱۰ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی اضافه می‌شود و موجب افزایش تولید حدود ۱۳۲ هزار تنی و ایجاد اشتغال برای ۱۸ هزار نفر(مستقیم و غیرمستقیم) خواهد شد.

حجتی در پایان گفت: بهره برداری از چهار پروژه احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، افتتاح ۱۱ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشور، افتتاح دو واحد گلخانه سبزی و صیفی و ۲ واحد گلخانه و شروع به کار سامانه ضد تگرگ، ۴۳ ابسیاری تحت فشار، ۳۲ پروژه آبخیزداری و... نیز از دیگر پروژه‌هایی است که امروز در استان افتتاح می‌شود.