وزیر ارتباطات گفت: مسوولان باید در سطح کلام و عمل یکسان عمل کنند و پیشنهادم این است که زندگی مسئولان را به تصویر بکشیم، تا آنقدر پشت قاب حرف نزنند.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم روز ملی ازدواج که در محل سالن همایش های سازمان صداو سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه هزینه های ازدواجش را در سال ۸۳ با فروش یک موبایل و خط تلفن همراه آغاز کرده است، گفت: یک حلقه ۱۱۰ هزار تومانی، آینه و شمعدان، تعداد مختصر لباس، از هزینه‌های اولیه ازدواج ما بود و برنامه ازدواج را در یک تالار دولتی برگزار کردیم که مجموع هزینه‌های آن یک و نیم میلیون تومان شد.

وزیر ارتباطات سادگی برگزاری مراسم را گاهی از روی اجبار و گاهی از روی اعتقاد دانست و گفت: ما تصمیم گرفتیم بر اساس اعتقادات مراسم ازدواجمان را ساده برگزار کنیم.

وی به روایتی اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم به مردم بگوییم ازدواج ساده داشته باشید اما خانواده مسؤولان مراسم های لوکس ازدواج در تالارهای تهران برگزار کنند.

آذری جهرمی سادگی ازدواج را پشتوانه مهمی برای آینده خانواده دانست و اظهار داشت: مراسم ازدواج معمولا به نوعی تفاخر برای خانواده‌های طرفین تبدیل شده است، و اگر هزینه‌های این مرحله کاهش یابد به دوام ازدواج کمک می کند در واقع هزینه های ازدواج و مهریه در نگاه رقابتی خانواده‌ها گرفته است.

وی با تاکید بر  اینکه برگزاری مراسم‌های سنگین ازدواج، دلیلی برای اختلافات پس از ازدواج است، ابراز داشت: فرهنگسازی عملی و عینی در این باره باید از مسؤولان شروع شود.

وزیر ارتباطات افزود: برای من که ازدواج ساده داشته ام فرهنگ‌سازی در این زمینه راحت است اما احساس می‌کنم این اتفاق در سطح همه مسؤولان رخ نداده است.

جهرمی گفت: مسوولان باید در سطح کلام و عمل یکسان عمل کنند و پیشنهادم این است که زندگی مسئولان را به تصویر بکشیم، تا آنقدر پشت قاب حرف نزنند.

آذری جهرمی معرفی نمونه‌های موفق ازدواج ساده و الگوسازی جامعه در این زمینه را حائز اهمیت دانست و گفت: شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار برای اصلاح الگوی رفتاری جامعه در این زمینه هستند و نباید اشکال به وجود آمده را ناشی از شبکه‌های اجتماعی بدانیم.

وی افزود: ما می توانیم از طریق شبکه‌های اجتماعی رفتار صحیح را ترویج دهیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: برای من اگر فرصتی پیش بیاید در این زمینه فرهنگ سازی می کنم، به همین دلیل در طول هر هفته یک پست به موضوع خانواده اختصاص داده‌ام و سعی می‌کنم عکس‌هایی با همسرم و در فضای مجازی به اشتراک بگذارم البته برخی به من ایراد می‌گیرند و نمی‌دانم با وجود چهره محجبه همسرم انتشار عکس چه ایرادی دارد.

وی در پایان از مسئولان دولتی، نمایندگان و سلبریتی های کشور خواست که برای اصلاح الگوی رفتاری و ترویج فرهنگ ازدواج با استفاده از فضای مجازی فرهنگ‌سازی کنند.