وزیر راه در نشست مشترک خود با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از مشخص شدن مسیر ساخت راه‌آهن رشت آستارا و تجهیز کارگاه عمرانی این پروژه خبر داد

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی گفت: انتظار می‌رود جمهوری آذربایجان نیز پایبندی به تعهدات خود در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه را انجام دهد. دیدار محمد اسلامی و شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با حضور سفرای دو کشور و جمعی از مقام های دو طرف در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

شیوه‌های همکاری، تأمین مالی و تجهیزات موردنیاز راه‌آهن رشت آستارا دراین نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به اینکه ایران شرکت موردنظر خود را برای ساخت راه‌آهن رشت-آستارا مشخص و معرفی کرده است، جمهوری آذربایجان نیز تا پیش از برگزاری «نشست سوچی» در روسیه، شرکت مورد تایید خود را برای تشکیل یک شرکت مشترک ایرانی-آذری معرفی کند تا مراتب کار تسریع شود.

آخرین نشست سوچی با حضور روسای جمهوری کشورهای ایران، روسیه و ترکیه بهمن ماه پارسال در روسیه برگزار شده بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ایران، مسیر احداث راه‌آهن رشت-آستارا مشخص و کارگاه عمرانی این پروژه نیز تجهیز شده  و انتظار می‌رود جمهوری آذربایجان نیز در قبال تعهدات خود نسبت به پروژه اقدام سریع انجام دهد.

اسلامی در این نشست نسبت به ‌راه‌اندازی مجدد قطار نخجوان مشهد اعلام آمادگی کرد که مورد استقبال وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان قرار گرفت.