در بورس وال استریت، شاخص داوجونز اینداستریال اوریج با سقوط ۲.۹ درصدی در سطح ۲۵ هزار و ۷۱۷.۷۴ واحدی قرار گرفت و شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ریزش تقریبا مشابه ۲.۹۸ درصدی تا سطح ۲۸۴۴.۷۴ واحدی عقب رفت.

به گزارش مرور نیوز، شاخص نزدک با سقوط کم سابقه ۳.۴۷ درصد به محدوده ۷۷۲۶.۰۳۹۵ واحدی رسید. در بین شرکت های بزرگ آمریکایی ارزش هر سه شرکت بزرگ این کشور با ریزش های سنگینی مواجه شد: نماد اپل با ریزش ۵.۲۳ درصدی مواجه شد تا هر سهم آن به ازای ۱۹۳.۳۴ دلار مبادله شود، نماد گوگل ۳.۷۴ درصد کاهش یافت تا هر سهم آن به ۱۱۵۴.۷۵ دلار برسد و نماد بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی جهان یعنی آمازون با ریزش ۳.۱۹ درصدی به ۱۷۶۵.۱۳ دلار رسید.

دیگر شرکت های بزرگ آمریکایی نیز از ریزش‌ها در امان نبودند: شاخص شرکت بوئینگ با کاهش ۲.۵ درصدی به ۳۳۱.۰۶ دلار و نماد شرکت "کت پیلار" با کاهش ۲.۳۲ درصدی به ۱۲۱.۶۵ دلار رسید. هر ۱۰ گروه بورسی شاخص "اس اند پی" قرمز پوش بودند.

روند نزولی بورس‌ها در اروپا نیز کاملا مشهود بود: شاخص فوتسی ۱۰۰  بورس لندن با ریزش ۲.۴۷ درصدی به ۷۲۲۳.۸۵ واحد رسید. در پاریس شاخص "کک ۴۰" با عقب گرد ۲.۱۹ درصدی به ۵۲۴۱.۵۵ واحد عقب نشست و شاخص دکس  بورس فرانکفورت آلمان با ریزش ۱.۸ درصدی در سطح ۱۱ هزار و ۶۵۸.۵۱ واحدی قرار گرفت. در اسپانیا شاخص ایبکس  با ریزش ۱.۳۵ درصدی تا سطح ۸۷۷۷.۲۰ واحد عقب نشست.