شاخص کل بورس تهران ۱۴۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.

به گزارش مرور نیوز، براساس معاملات امروز بورس تهران بیش از سه میلیارد و ۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال در ۳۰۸ هزار نوبت داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۵۵ واحد افزایش به ۶۵ هزار و ۸۸۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۷۲ واحد رشد به ۴۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۸۴ واحد افزایش به رقم ۲۸۹ هزار و ۱۲۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۵۹ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۳۵۲ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۷۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۷۱ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۰۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) هم با ۱۷۷واحد، س. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۶ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا ، بانک تجارت، پارس خودرو،  داده گستر عصر نوین (های وب)، گروه مپنا (سهامی عام)، ایران ترانسفو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۵ میلیون و ۵۱۰ هزار برگه سهم به ارزش ۹۳۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴  واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۴۳۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.