عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس مصوبه صریح مجلس و بودجه سال ۹۸ ، تحت هیچ شرایطی در سال جاری افزایش قیمت بنزین و گازوییل نداریم و احیای کارت سوخت تنها برای کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص احیای کارت سوخت گفت: بر اساس آنچه که از سوی وزارت نفت و نهادهای مربوطه اعلام شده، قرار است از روز بیستم مرداد ماه سال جاری بار دیگر استفاده از کارت سوخت در جایگاه های عرضه سوخت در کشور الزامی شود.

وی افزود: متاسفانه ما چهار سال زمان را از دست دادیم و در این مدت بسیاری از مردم موضوع کارت سوخت را فراموش کردند و حال که دوباره دولت برای کنترل قاچاق سوخت و کنترل مصرف سوخت اقدام به احیای این کارت کرده است، برخی تصور می کنند که هدف نهایی افزایش قیمت ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس مصوبه صریح مجلس و بودجه سال ۹۸ ، تحت هیچ شرایطی در سال جاری افزایش قیمت بنزین و گازوییل نداریم و احیای کارت سوخت تنها برای کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت است.

قره خانی گفت: متاسفانه بر اساس آمارهایی که از سوی وزارت نفت و دستگاه های مربوطه ارائه می شود، ما در مدتی که شاهد کنار رفتن کارت سوخت بودیم، میزان قاچاق سوخت در کشور افزایش قابل ملاحظه ای یافت و همین امر موجب شد که دولت بار دیگر برای احیای کارت سوخت برنامه ریزی کند.

وی بیان داشت: با احیای کارت سوخت، میزان مصرف هر خودرو و میزان دریافت سوخت به طور کامل مشخص می شود و قاچاق سوخت از طریق بارگیری خودروهای شخصی متوقف می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که بر خلاف نظر عمومی، در حال حاضر مشکل اصلی قاچاق گازوییل است و نه قاچاق بنزین و گازوییل تولید شده در داخل که با هزینه های سنگینی همراه است و به صورت یارانه ای در اختیار مردم قرار می گیرد، به دلیل نبود نظارت کافی به خارج از کشور قاچاق می شود.

قره خانی گفت: یکی از راه های قاچاق گازوییل این است که خودروهای سنگین در شهرهای مرزی اقدام به بارگیری کرده و سپس به کشورهای همجوار قاچاق می کنند. این اقدام با احیای کارت سوخت تا حد بسیار زیادی متوقف خواهد شد. البته راه های دیگری برای قاچاق وجود دارد که باید از سوی دستگاه های مربوطه با جدیت شناسایی و پگییری شود.