شاخص کل بورس تهران ۴۱۳ واحد افت داشت و به رقم ۲۶۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید.

به گزارش مرور نیوز، در بورس تهران امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال در ۳۳۱ هزار نوبت داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۸۰ واحد افزایش به ۶۹ هزار و ۳۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۵۵ واحد رشد به ۴۶ هزار و ۴۶۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۵۸۹ واحد کاهش به رقم ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۹۰ واحد و شاخص بازار دوم ۴۴۲ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۸۸ واحد و س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۹۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۸۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۰۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۰۲ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۹۱ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، نوسازی و ساختمان تهران، فولاد مبارکه اصفهان، ماشین سازی اراک، گروه مپنا (سهامی عام) و بانک صارات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۹۴ میلیون و ۹۹۹ هزار برگه سهم به ارزش یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۶ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۵۰۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، بیمه پاسارگاد (بپاس) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.