وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت توسعه باغ‌ های مدرن، گفت: توسعه باغات مدرن علاوه بر اینکه باعث افزایش میزان تولیدات باغی می‌شود، زمینه‌های اشتغال افراد جویای کار را نیز فراهم می کند.

به گزارش مرور نیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از باغ‌ های مدرن تنگ کنشت کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادرات نخود آزاد شد.

حجتی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه باغ‌ های مدرن، اظهار کرد: توسعه باغات مدرن علاوه بر اینکه باعث افزایش میزان تولیدات باغی می‌شود، زمینه‌های اشتغال افراد جویای کار را نیز فراهم می کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ثمردهی زود باغ‌ های مدرن، افزود: تراز این باغ‌ها از سال دوم بعد از کاشت مثبت می‌شود که این موضوع درآمدهای باغداران را بالا برده و زمینه های سمت و سو گرفتن افراد به سمت توسعه باغ‌ها را فراهم می کند.

حجتی با اشاره به پشتیبانی از توسعه باغ‌های مدرن در کشور تصریح کرد: برای توسعه باغ‌ها پیگیر اختصاص نهال و بذر یارانه دار و پشتیبانی‌های آب و خاکی هستیم.

رضا زارعی - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه - نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ایسنا، سطح باغ‌های مدرن استان کرمانشاه را ۱۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۶۰۰ هکتار آن باغ‌ها روسیمی هستند.

زارعی با اشاره به در برنامه بودن توسعه باغ‌ها به ویژه باغات مدرن در استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه هزار هکتار به سطح باغ‌های مدرن  استان اضافه خواهد شد.

 به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این استان۴۰ هزار و ۶۶ هکتار باغ دارد.