زمینه‌های فعالیت هیات اعزامی به کشور اتریش، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های زیست ‌محیطی، دارو و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش مرور نیوز از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در این سفر قرار است هیات ایرانی با رییسان اتاق های بازرگانی ایالات کارینتیا و اشتایرمارک در اتریش دیدار کند.

زمینه‌های فعالیت هیات اعزامی به کشور اتریش، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های زیست ‌محیطی، دارو و تجهیزات پزشکی است. همچنین هیات ایرانی در سفر به اتریش ملاقات‌هایی با وزیران اقتصاد، کشاورزی، گردشگری و فرهنگ ایالات کارنتینا خواهد داشت.

همچنین قرار است هیات اعزامی اتاق تهران در روز دوم سفر ملاقاتی با رییس فدراسیون صنایع ایالات اشتایرمارک اتریش انجام دهد. در ادامه بازدیدهایی هم از شرکت‌ها، مراکز صنعتی و دانشگاه لئوبن (leoben) دراین ایالات صورت می‌گیرد.

در ادامه سفر، این هیات به ایالات باواریای آلمان و بازدید از شرکت‌ها و مراکز صنعتی این ایالات می روند. این شرکت‌ها در زمینه خودروسازی و ساخت قطعات خودرو فعال هستند. در سفر هیات ایرانی به آلمان ملاقات با ایلزه آیگنر وزیر اقتصاد ایالات باواریا نیز انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد ایالات باواریا پیش‌تر درسفر به ایران و در دیدار با مسعود خوانساری رییس اتاق تهران گفته بود: با توجه به پتانسیل اقتصادی که بین دو کشور وجود دارد امکان افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور تا 10 میلیارد دلار در آینده وجود دارد.

وی همچنین به موانع برسرفعالیت اقتصادی دو کشور اشاره کرده و گفته بود: سعی و تلاش ما رفع این موانع است، به‌طوری‌که موضوع بیمه هرمس حل‌شده است.

وزیر اقتصاد ایالات باواریا در همان سفر به ایران از توافق با 3 بانک ایرانی سینا، خاورمیانه و پارسیان برای افتتاح شعب در ایالت باواریا خبرداد و گفت: این مهم بستری را برای همکاری اقتصادی بین دو کشور فراهم می‌کند، ضمن اینکه سیاست هم کمک می‌کند و می‌خواهد معاملات بین شرکت‌ها انجام شود.