سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه ششم توسعه تا چند هفته دیگر در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود، گفت: لایحه بودجه ۹۶ نیز، چهارده آذرماه تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت تصریح کرد: برنامه ششم توسعه وضعیت کشور را در بخش‌های مختلف تا پایان برنامه ۵ ساله مشخص می‌کند و برنامه استان‌ها در چارچوب بخشی و ملی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴ بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در ۱۲ برنامه سرفصل‌بندی کردیم یادآور شد: فهرست تمام طرح ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ همراه با بودجه سال ۹۶ به مجلس ارائه می‌شود.

نوبخت ابراز امیدواری کرد که شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر نکند.

سخنگوی دولت توسعه راه‌آهن را جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی برای برخورداری از اقتصادی درون‌گرا و برون‌زا از اعتقادهای دولت است.

وی از اختصاص ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای طرح های راه‌آهن و آزاد راه کشور خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای ۵ پروژه راه‌آهن کرمانشاه، تبریز، رشت و اتصال آنها به شبکه راه‌آهن مرکزی اختصاص دارد.

نوبخت با اشاره به اینکه پس از برجام روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات نفتی فروش داشته‌ایم، گفت: در قانون بودجه امسال، قیمت هر بشکه نفت ۴۰ دلار در نظر گرفته شده بود اما اکنون نفت را بشکه‌ای ۴۳ دلار می‌فروشیم در حالی که پارسال افت قیمت نفت کشورهای بزرگ را به زانو درآورده بود.