ساندویچ پانل نوعی سازه ای مدرن است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ساندویچ پانل نوعی سازه ای مدرن است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود ، پانل ها امروزه جزء ارزان ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز کاربرد های بسیار دارند.

ساختار ساندویچ پانل

پانل ها یک ساختار معین دارند ، در ساخت انواع  پانل ها از دو ورق استفاده می‌شود که جنس آن عمدتا از فلز می‌باشد و در میان دو ورق عایق ساندویچ پانل قرار می‌گیرد که به اصطلاح به آن هسته می‌گویند.

هسته های به کاربرده شده در ساندویچ پانل نام ساندویچ پانل را به خود اختصاص می‌دهند و از هسته های به کاربرده شده برای شناسایی آن استفاده می‌کنند. برای مثال هسته پلی یورتان که به آن ساندویچ پانل پلی یورتان می‌گویند.

ورق ساندویچ پانل

ورق های ساندویچ پانل از جنس فلز می‌باشد و دارای انواع مختلفی هستند ، جنس ورق پانل ها عمدتا به از گالوانیزه ، آلوزینک و آلومینیوم می‌باشد ، که یکی از ارزان ترین ورق های به کاربرده شده در ساخت ساندویچ پانل ورق آلوزینک می‌باشد.

ورق های ساندویچ پانل به دلیل داشتن تنوع رنگ و همچنین تنوع در طرح می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت سازه های پانلی و یا ساخت سازه های پیش ساخت باشد.

 شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و طراحی سازه ساندویچ پانل مورد نظر خود را از لحاظ ظاهر و رنگ انتخاب کنید ، رنگ به کاربرده شده در ورق پانل ها از بهترین جنس بود و به صورت کوره ای رنگ آمیزی می‌شود.

هسته ساندویچ پانل

پانل ها دارای هسته های مختلفی می‌باشند ، همانطور که گفته شد هسته پانل ها به وسیله دو ورق مورد احاطه قرار گرفته شده اند و این دو ورق از آن حفاظت می‌کند.

هسته های ساندویچ پانل یکی از مهم ترین قسمت های آن می‌باشد ، که خواصی از جمله عایق صدا ، برودت و رطوبت دارد.

هسته های استفاده شده به عنوان عایق در ساخت ساندویچ پانل ها عبارتند از : عایق پلی یورتان ، عایق پشم سنگ ، عایق پشم شیشه ، عایق پلی اتیلن و... ، عایق ها به دلیل داشتن انواع متفاوت در صنعت و همچنین داشتن خواص متفاوت هر کدام در ساخت سازه های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد ساندویچ پانل

از این ساندویچ پانل های در فضاهای مختلفی استفاده میشود و به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از جمله مکان هایی که میتوان از این سازه استفاده کرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بیمارستان ها و درمانگاه ها

مدارس و موسسه ها

مکان های عمومی

برای کانکس ها و اتاق های حمل بار

علاوه بر موارد ذکر شده از این سازه میتوان در عایق بندی سردخانه ها و فضاهای ایزوله شده استفاده کرد.

ساندویچ پانل1

ساندویچ پانل جایگزین مناسب

ساندویچ پنل ها به دلیل عایق بودن در انواع مختلف و قیمت پایین همچنین داشتن خواص عجیب همچون ضد زلزله بودن و مقاومت بالا در حین زلزله به عنوان مصالح سازه های مدرن به کاربرده می‌شود.

به جرات می‌توان گفت ساندویچ پنل جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی ساخت و ساز در صنعت ساختمان سازی می‌باشد.

حمل نقل پانل

ساندویچ پانل ها به دلیل این که سازه ای پیش ساخت می‌باشند در خانواده کانکس ها قرار دارند ، اما تفاوت مهم پانل ها میان سازه پیش ساخته کانکس در حمل و نقل آن می‌باشد.

در ساخت پانل ها به صورتی عمل می‌شود که در هنگام حمل و نقل بسیار راحت تر هستند نسبت به کانکس نیاز به استفاده از کامیون های بزرگ و جرثقیل برای حمل نمی‌باشد.

پانل ها به صورت جداگانه و ابعاد قابل حمل تولید می‌شوند که می‌توانیم آن ها را با استفاه از کامیون ها معمولی حمل بار جا به جا کرده و به محل مورد نظر انتقال داد.

پس از انتقال قطعات پانل به محل مورد نظر پس از تخیله بار به وسیله متخصصان و نصابان ساندویچ پنل قطعات سازه مورد بررسی قرار گرفته می‌شود تا از سالم بودن قطعات قبل از نصب اطمینان حاصل شود.

سپس به وسیله نصابان پانل شروع به ساخت سازه می‌کنند و قطعات آن را سر هم کرده و با استفاده از پیچ و مهره های مخصوص سازه را بنا می‌کنند.

به دلیل جا به جایی راحت ساندویچ پانل و نصب قطعات آن به راحتی می‌توانیم سازه خود را به مکان جدید تر منتقل کنیم تا از آن بهره ببریم همین خاصیت ساندویچ پنل سبب شده است تا یکی از محبوب ترین سازه های پیش ساخت باشد.

فلاشینگ پانل

فلاشینگ های استفاده شده در ساندویچ پانل برای عایق بندی کامل سازه پس از ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد ، در نصب ساندویچ پانل ها از فلاشینگ یو و فلاشینگ های آبرو استفاده می‌شود.

فلاشینگ یو اتصال میان پانل دیواری و پانل سقفی را برقرار می‌کند.

فلاشینگ آبرو سبب می‌شود که آب موجود در سقف پس از بارندگی به پایین ریخته شود و موجب خراب شدن پانل سقفی نشود.

قیمت ساندویچ پانل

پانل ها دارای انواع مختلفی می‌باشند و هر کدام قیمت های مختلفی دارند.

اما به دلیل نوسانات قیمت قطعات به کاربرده شده در ساندویچ پانل نمی‌توانیم قیمت دقیق از آن را در اختیار خریداران قرار بدهیم ،اما شما می‌توانید برای استعلام قیمت به روز انواع مختلف سازه های پیش ساخته از جمله ساندویچ پانل با مشاورین گروه وبسایت بانک اطلاعاتی سازه های پیش ساخته در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید برای مشاوره در امر خرید سازه و مصالح پیش ساخته با مشاورین و متخصصان ما در تماس باشید.