وزیر راه و شهرسازی گفت: شرایط جنگ امروز ما شاید سخت‌ تر از شرایط جنگ نظامی و تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس باشد.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش وزارت راه و شهرسازی در سازمان‌ های تابعه در ۸ سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه به منظور ارزش نهادن به یک دستاورد بزرگ در حوزه دفاع مقدس است و ۸ سال دفاع از وطن به عنوان ذخایر پر افتخار ملی ما محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بازخوانی و پردازش دستاورد دفاع مقدس هم در مدیریت فرماندهی و هم نحوه اقدام و عملکرد آن‌ها را می‌توانیم به نسل حاضر انتقال دهیم.

اسلامی با بیان اینکه مستند سازی این دستاورد با زنده سازی و زنده نگهداشتن آن یکی از اهداف اصلی در برگزاری این نمایشگاه بوده است گفت: باید سعی کنیم تمامی این دستاورد‌ها را به نسل حاضر انتقال دهیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: شرایط جنگ امروز ما شاید سخت‌ تر از شرایط جنگ نظامی و تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس باشد چرا که آمریکا در تمام مویرگ‌های شریانی فرعی و اصلی کشور از جمله روابط مالی و اقتصادی ما به صورت تروریستی نفوذ کرده و ما نیاز داریم با هوشیاری و جان فشانی اقدام به هنگامی را انجام دهیم و خوشبختانه با کمک خداوند توانستیم تمامی این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

او تاکید کرد: باید کشور را در مسیر توسعه حفظ کنیم و لذت ملی روز افزون را باید با اقدامات هوشیارانه برای مردم کشور فراهم کنیم.

اسلامی اظهار کرد: موضوع پر اهمیت نقش مهندسی در جنگ بسیار مهم است و به عنوان یک نقش پایه‌ای و اساسی محسوب می‌شود که نیرو‌های مسلح با ظرفیت‌های مهندسی خود و دستگاه‌های پشتیبان مانند وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به صورت بسیجی و جهادی در جبهه‌ها حضور داشتند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در دوران دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی و مسکن و شهرسازی از طریق ۲ اداره کل مسئول اداه راه کربلا و راه مقدس در طول  ۸ جنگ تحمیلی بودند و با وجود آنکه یک دستگاه دولتی محسوب می‌شدند، اما به عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی عمل کردند.

او اظهار کرد: باید مسیر وزارت راه و شهرسازی همواره ادامه داشته باشد و خوشبختانه تمامی اقدامات این وزارتخانه در سراسر کشور در قالب پروژه‌های عمرانی و مسکنی فعال است. یاد و خاطره تمامی شهدای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در طول ۸ سال دفاع مقدی را گرامی می‌داریم.

صبح امروز نمایشگاه نقش وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در طول ۸ سال دفاع مقدس با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان هواپیمای کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و هو اپیمایی ناوبری و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.