پشتیبانی شبکه به معنی واقعی نگهداری و مراقبت و رفع ایرادات بوجود آمده در شبکه های کامپیوتری است و در دنیای فناوری امروزی یک شغل مهم و تخصصی ، کارآمد و حساس محسوب می شود.

به گزارش مرور نیوز، پشتیبانی شبکه های کامپیوتری با نام دیگری تحت عنوان نگهداری شبکه های کامپیوتری هم شناخته می شود. پشتیبانی شبکه به معنی واقعی نگهداری و مراقبت و رفع ایرادات بوجود آمده در شبکه های کامپیوتری است و در دنیای فناوری امروزی یک شغل مهم و تخصصی ، کارآمد و حساس محسوب می شود. مشکلاتی که در یک شبکه کامپیوتری ایجاد می شود توسط تیم رایان پشتیبان در کوتاهترین زمان ممکن رفع می گردد. خدمات پشتیبانی شبکه رایان پشتیبان این امکان را به شما می دهد، تا در هر لحظه در صورت بروز مشکل بتوانید از کارشناسان ما کمک بخواهید و آن را حل کرده و به روند کار خود بازگردید. در این شرکت سعی می شود با ارائه خدمات متمایز و مشاوره های به موقع از مشکلات کامپیوتری و شبکه پیشگری شده تا در طول مدت ارائه خدمات خود رضایت مشتریان را کسب نمائیم.

خدمات شبکه

هر مجموعه ای که در سیستم کاری قصد ایجاد شبکه کامپیوتری دارد و یا دارای یک شبکه کامپیوتری است، به خدمات شبکه نیاز دارد. این خدمات می تواند در ابتدا طراحی و راه اندازی شبکه و در ادامه  بازدید و سرویس دوره ای و همچنین پشتیبانی فوری در موقع بروز هر گونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری را شامل گردد. ارائه پشتیبانی در موقع خرابی و مشکلات، باید در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد تا شبکه کامپیوتری سازمان کارفرما زودتر در دسترس قرار گرفته و از بروز خسارات جلوگیری شود.

 

شبکه های کامپیوتری شرکت ها معمولا از تعدادی کامپیوتر و سرور و وسایل جانبی مانند پرینتر و اسکنر و تجهیزات بک آپ و سایر تجهیزات شبکه تشکیل می شود. این ها همه وسایلی دیجیتال و الکترونیک هستند. پس مانند هر قطعه دیگر الکترونیک احتمال سوختن و خرابی های مختلف سخت افزاری برایشان وجود دارد. اما مشکلات نرم افزاری نیز کاملا محتمل است. پس هر جایی که کامپیوتر وجود دارد، نیاز به خدمات پشتیبانی شبکه هم وجود دارد.

شرکتی که خدمات شبکه رایانه ای را ارائه می دهد، باید از ابتدا در طراحی، نصب و راه اندازی شبکه بسیار با دقت و اصولی عمل نماید. اگر یک شبکه با تمامی ملحقات آن از جمله سرور ، سوئیچ و کلاینت ها از ابتدا به خوبی انتخاب و نصب شده باشند، درصدی از احتمال مشکلات پایین می آید. این خود نشان می دهد برای طراحی و نصب و راه اندازی شبکه و اجزای آن باید از یک گروه معتبر و کاردان کمک گرفت. رایان پیشتیبان با عنوان یک شرکت پشتیبانی شبکه با تجربه و تخصص بالا در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری ، آمادگی لازم را دارد تا از پایه شبکه شرکت های مختلف را با بهترین کیفیت راه اندازی کند تا کمترین مشکل در آینده برای آنها ایجاد شود. اما باز هم درصدی از احتمال وقوع مشکلات در شبکه وجود دارد. این شرکت در این مرحله نیز پاسخگو بوده و مسئولانه خدمات پس از فروش و نصب را بصورت پشتیبانی کامل ارائه می نماید تا باعث رضایت تمامی شرکت های سرویس گیرنده شود.

برخی از شرکت ها با قرارداد برون سپاری خدمات شبکه ، خیال خود را از دریافت پشتیبانی سریع از یک گروه یا شرکت معتبر راحت می کنند. شرکت ها به جای استخدام نیرو برای موارد فنی شبکه و انفورماتیک خود با صرفه جویی، سعی دارند این موارد را به شرکت ها یا گروه های متخصصی خارج از شرکت خود بسپارند. این شرکت ها معمولا برای یافتن یک شرکت خدمات دهنده در این زمینه، حساسیت بالایی دارند. شرکت خدمات دهنده شبکه باید بهترین و سریع ترین خدمات را به ویژه در هنگام بروز مشکل و خرابی در شبکه و سیستم کامپیوتری شرکت سفارش دهنده و کارفرما، ارائه دهد.

شرکت ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، آماده ارائه پشتیبانی شبکه به صورت تلفنی و حضوری و حتی ریموت ، به شرکت ها ، سازمان ها و موسسات می باشد.

مهم ترین بخش یک شبکه سرورها و اطلاعات آنها می باشد که خرابی های احتمالی آن می تواند خسارات جبران ناپذیری داشته باشد. به طور معمول سرور از نظر سخت افزاری و قطعات، کامپیوتری پر قدرت میباشد زیرا باید به کلاینت ها خدمات ارائه بدهد. سرور منابع خود را در شبکه به اشتراک میگذارد تا کامپیوترهای دیگر از این منابع استفاده کنند. از این رو همواره باید در زمان کارکرد کلاینت ها روشن و در دسترس باشد. هر کلاینت میتواند دسترسی محدود شده ای به اینترنت، رم و پردازنده منابع شبکه داشته باشد که کامپیوتر سرور مشخص و تعیین میکند. از این رو تنظیمات سرور کاری حساس و حیاتی به ویژه در شرکت های بزرگ است. شرکت ما در این زمینه نیز خدمات ویژه ای ارائه می نماید و همواره سعی می نماید با پشتیبانی شبکه منحصر به فرد خود خدمات متمایزی داشته باشد و در فواصل زمانی مناسب از اطلاعات کارفرما نسخه پشتیبان تهیه نماید و رضایت کارفرما را کسب نماید.

پشتیبانی شبکه 1

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه عبارت است از :

  • تحلیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت گسترش و سازماندهی مجدد پشتیبانی شبکه
  • تحلیل  Policy های موجود در شبکه و اعمال Policy هایی در صورت نیاز
  • ارزیابی بانک های اطلاعاتی داخل شبکه ، پشتیبانی و  Monitoring آنها
  • بررسی و ارائه راه حل برای Document سازی دانسته های سازمان
  • مستند سازی ساختار فعلی شبکه شما
  • طراحی و اجرای سیاست های امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان
  • مانیتورینگ و دیده بانی ( Monitoring ) روزمره تجهیزات شبکه و سرورها
  • راه اندازی مرکز تماس ( Call Center) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستمها
  • پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها

اهمیت خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه از این جهت اهمیت دارد که تمامی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری که در شبکه به کار رفته اند، نیازمند به روز رسانی و عیب یابی میباشند. اگر شما در محل کارتان یک شبکه راه اندازی کرده باشید و از آن برای ارتباط بین کارمندان و مشتریان جهت سرعت بخشیدن به کارها استفاده کنید. مفهوم خدمات پشتیبانی شبکه را به معنای واقعی درک میکنید. زیرا از کار افتادن ارتباط سیستم ها به قطع ارتباط بین کلیه دفاتر، پرسنل و مشتریان منجر خواهد شد. از این رو با دریافت این خدمات از مشکلات احتمالی قطع شبکه پیشگیری میکنید، یا به اصطلاح علاج واقعه را قبل از وقوع انجام میدهید. رایان پشتیان با سابقه ای قالب بر 13 سال است که خدمات نگهداری از انواع شبکه های کامپیوتری را ارائه میکند. لطفا به وب سایت رایان پشتیبان مراجعه نمائید و سوابق کاری ما را مشاهده نمائید همچنین سعی شده خدماتی که این شرکت به صورت متمایز از سایر شرکت ها انجام می دهد را به صورت کامل شرح دهیم.