وزیر جهاد کشاورزی گفت: شترداری کمترین هزینه و بیشترین درآمد را دارد و می‌توانیم با همکاری مردم در استان آن را به خوبی توسعه دهیم.

به گزارش مرور نیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی 100سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی، گفت:  یکی از کارهای اساسی که در منطقه می‌ توان انجام داد تا قنات‌ها را برای نسل‌های بعد حفظ کنیم اجرای طرح‌ های آبخیزداری است تا جلوگیری فرسایش خاک را گرفته و سفره‌ها را تقویت کنیم.

حجتی با اشاره به اینکه مناعت طبع، سخت کوشی، سازگاری با شرایط اقلیمی از ویژگی‌های مردم خراسان جنوبی است، گفت: امید است با حضور و مشارکت مردم این طرح‌ها را اجرا کنیم و در بحث گلخانه‌ها در استان خیلی عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان یزد از نظر آب و هوا از خراسان جنوبی بدتر است، اما گلخانه‌ها در آن خیلی توسعه یافته است، تصریح کرد: باید دست به دست هم دهیم تا گلخانه‌ها را در جهت افزایش درآمد مردم و افزایش ثروت استان و ملی توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی، شترداری را یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه استان دانست و افزود: با توجه به عرصه‌های وسیع و ظرفیت بالای پرورش شتر این صنعت یکی از طرح‌هایی است که می‌توان در استان اجرا کرد.

حجتی با بیان اینکه مردم به آثار مثبت پرورش شتر پی برده‌اند، یادآورشد: شترداری کمترین هزینه و بیشترین درآمد را دارد و می‌توانیم با همکاری مردم در استان آن را به خوبی توسعه دهیم.