وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بدلیل اینکه هر گیگابایت رومینگ اینترنت ۱۸۰ هزار تومان است ، توصیه می‌کنیم تا زائران در صورت اضطرار از آن استفاده کنند

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره میزان هزینه تماس با سیم کارت ایرانی توسط زائران، اظهار کرد: طبق مذاکرات انجام شده با طرف عراقی و کاهش نرخ تماس‌ های بین المللی، ارتباطات صوتی از طریق سیم کارت‌ های ایرانی مقرون به صرفه‌ تر و ارزان‌ تر شده است؛ همچنین نرخ بسته‌های اینترنتی سیم کارت‌های عراقی مقرون به صرفه‌تر از سیم کارت‌ههای ایرانی است، البته قیمت اینترنت رومینگ سیم کارت‌ های ایرانی در عراق را نسبت به سال قبل، ۳۰۰ درصد ارزان‌تر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با وجود این کاهش رومینگ اینترنت‌ های سیم‌ کارت‌های ایرانی، همچنان سیم کارت‌ های عراقی مقرون به صرفه‌تر است؛ البته با توجه به شرایطی که در کشور عراق وجود داشت، اینترنت در عراق با تصمیم مسئولان امنیتی قطع بود و متاسفانه سیم کارت‌های عراقی در ساعات بسیاری در روز فاقد اینترنت بودند. زائران برای استفاده از اینترنت جدا از عمود‌هایی که لیست آنها در شبکه‌های اجتماعی است، می‌توانند از سیم کارت‌های ایرانی استفاده کنند.

او تاکید کرد: بدلیل اینکه هر گیگابایت رومینگ اینترنت ۱۸۰ هزار تومان است ، توصیه می‌کنیم تا زائران در صورت اضطرار از آن استفاده کنند؛ همچنین تاکنون اینترنت در عراق حدود ۱۶ ساعت وصل بود، اما خوشبختانه امروز شرایط بهتر خواهد شد.

آذری جهرمی با بیان اینکه ظرفیت ارتباطات مشکل ندارد و کیفیت ارتباطات مناسب است، گفت: استاندار کرمانشاه در مرز خسروی با توجه به ازدحام جمعیت، درخواست تقویت ارتباطات را داشتند، در پی این درخواست، از اپراتور‌ها خواستیم تا سیستم‌های سیار بیشتری را به کرمانشاه منتقل کنند و این مشکل نیز امروز مرتفع خواهد شد تا ما در هر دو مسیر رفت و برگشت مرز خسروی ارتباطات برقرار باشد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: علی رغم تمامی همکاری‌هایی که دولت عراق با ما انجام داده، اما در بعد از ظهر، مسیر نجف به کربلا با اشباع مکالمات روبه‌رو می‌شویم؛به همین منظور زائران بدانند تا تماس‌های غیر ضروری خودرا در ساعت اوج سکونت جمعیت مانند عصر، به حداقل برسانند.

او در پایان گفت:  امسال از بالن برای خدمات دهی استفاده نشده است، اما سال‌های قبل بالن را استفاده می‌کردیم؛ به دلیل اینکه ظرفیت ارتباطات در مرز به اندازه کافی نبود و بالن را برای افزایش ظرفیت می‌بردیم. امسال، ظرفیت‌ها از قبل تعبیه و افزایش داده شده بود؛ البته امسال وای فای رایگان هم در نقاط مرزی دایر شده و زوار می‌توانند استفاده کنند.