وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه ما این است که 60 هزار شغل مستقیم در صنعت کشتی سازی ایجاد شود و به تناسب آن بیش از 100 هزار نفر شغل غیر مستقیم را ایجاد کنیم.

به گزارش مرور نیوز،  رضا رحمانی ،  وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز ( پنجشنبه 25 مهر) در بازدید از  شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر با اشاره به توان مهندسان ایران در صنعت کشتی سازی گفت: این یک دستاورد مهمی است که در کنار آن شاهد ساخت کشتی‌هایی با تناژ بسیار زیاد و بالای 100 هزار تن هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنایع دریایی از جمله صنایعی است که تا کنون در حد خود به آن توجه نشده بود اما امروز باید با افتخار به ملت ایران گفت، با توجه به توانی که متخصصین ما به آن دست پیدا کردند اولا در گذشته 90 درصد کشتی‌های ما برای تعمیرات و خدمات به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رفتند اما الحمدلله با برنامه ریزی که شد ساخت بیش از 80 درصد این کشتی‌ها در داخل انجام می شود و حتی تعمیرات را در دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس ممنوع کردیم و همه در واحدهای داخلی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به میزان رضایت شرکت‌های کشتی سازی در بوشهر در این بازدید گفت: این دو شرکت بیش از 100 کشتی را تعمیرات و خدمات دهی انجام دادند؛ در یکی از واحدهای کشتی سازی که بازدید داشتیم 60 نفر جذب نیرو جدید داشتند و عنوان کردند که 100 نفر دیگر را در حال جذب دارند.

رحمانی با بیان اینکه در صنعت کشتی سازی و تعمیرات خود کفا شدیم گفت: در حوزه ساخت نیز در برنامه توسعه صنایع دریایی 200 کشتی باری را در برنامه ساخت داخل قرار دادیم و 300 میلیون یورو بنا است در این امر سرمایه گذاری شود و این ظرفیت کشتی سازی داخلی را تقویت می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه ما این است که 60 هزار شغل مستقیم در این فعالیت‌ها ایجاد شود و به تناسب آن بیش از 100 هزار نفر شغل غیر مستقیم را ایجاد کنیم. 

وی ادامه داد: با هزاران کیلومتر ساحلی که کشور ما دارد و این توان مهندسی که ایجاد شده یک فرصت خوبی است تا جلوه دیگری از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را شاهد باشیم.

رحمانی همچنین اظهار داشت: شرکت‌های داخلی صنعت کشتی سازی می‌توانند عمده نیاز خود را از شرکت‌های داخلی در کشور تامین کنند و نیازی به شرکت‌های خارجی نداشته باشند.