معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا را با تامین کالاهای اساسی مردم راهکاری برای مقابله با فساد و احتکار در بازار می داند.

به گزارش مرور نیوز، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار که در استانداری لرستان برگزار شد، تاکید کرد با ایجاد راهکار به منظور تامین کالاهای اساسی مردم و همچنین نحوه توزیع کالا و خدمات می توان از احتکار و فساد در بازار جلوگیری کرد. ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و تنظیم بازار یک اصل است و کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و مرغ منجمد باید بر اساس نیاز مناطق توزیع شود.

او موج روانی در بازار را دلیل ایجاد التهاب و افزایش قیمت‌ها دانست و گفت: در کنار برخورد با متخلفان، آسیب‌شناسی مشکلات موجود در بازار از مهمترین وظایف بازرسی است. آنچه امروز برای ما اهمیت دارد مشکلات موجود در بازار و راه‌کارهای ارائه شده در راستای رفع آنها است. ما باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر بتوانیم به راه‌کارهایی برای تامین، نحوه توزیع، جلوگیری  دست یابیم.

امیری گفت: برای توزیع خرد کالاهای اساسی در سطح شهرستان‌ها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی فروشگاه‌ها مشخص شوند تا با اطلاع رسانی و قیمت اعلام شده به مردم خدمات رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به برخی مشکلات که در بحث حمل و نقل طی چند روز گذشته به وجود آمده بود، گفت: با عواملی که باعث ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای می شوند برخورد جدی خواهد شد. توزیع لاستیک بین کامیون‌داران بر اساس نیاز و تقاضا انجام شده است،  همچنین هماهنگی‌های لازم در تامین لاستیک و چگونگی توزیع این کالا انجام شده است.

امیری افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نظارت خود بر اساس پیمایش شش ماهه اول سال جاری لاستیک به کامیون‌داران اختصاص خواهد داد.

در پایان جلسه قرار شد به پیشنهاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، سازمان صمت تولید لاستیک را از طریق صنایع دفاع در لرستان پیگیری کند.