معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور از پیش بینی افزایش مساحت زمین‌های صنعتی استان البرز به شش هزار هکتار خبر داد.

به گزارش مرورنیوز،علی یزدانی ظهر سه شنبه در نشستی با مسئولان شهرک صنعتی اشتهارد و کوثر، اظهار کرد: این شهرک صنعتی یکی از شهرک های صنعتی شناخته شده در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مساحت این شهرک یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار است، گفت: سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استقبال می کنند.

یزدانی در ادامه با اعلام خروج شهرک صنعتی اشتهارد از شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، گفت: با توجه به زیرساخت های طرح توسعه هزار و ۹۰۰ هکتاری برای شهرک اشتهارد یک و دو پیش بینی شده است.

معاون وزیر صنعت و معدن تاکید کرد: بر این اساس مجموعه فضای صنعتی شهرستان به ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار خواهد رسید که نشان از امکان جذب سرمایه گذاران جدید در این شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه البرز در حوزه جذب سرمایه گذاران خارجی رتبه دوم کشور را داراست، گفت: میزان صدور جوازهای صنعتی در استان البرز بیشتر در حوزه اشتهارد بوده است.

به گفته یزدانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه شهرک های صنعتی استان البرز برنامه های دارد و پیش بینی می شود مجموعه زمین های صنعتی استان به ۶ هزار هکتار برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با تاکید بر عزم جدی دولت در احیای واحدهای تولیدی و صنمعتی راکد، گفت: این مهم در راستای تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی انجام می شود.

یزدانی با اشاره به اینکه وضعیت برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شده است، گفت: برخی از این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومانی تسهیلات توسط بانک ها، گفت:  ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه در کل کشور پیش بینی شده که انتظار می رود ارائه تسهیلات به این بنگاه ها تا پایان سال محقق شود.