دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از بازداشت یکی از مدیران کل اسبق استانداری البرز و شناسایی یک باند جاعل اسناد ملکی میلیاردی در این رابطه خبر داد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از دادگستری استان البرز، حسن جهانشاهلو در توضیح نحوه شناسایی و بازداشت این افراد در شهرستان فردیس گفت: بر حسب گزارش‌های واصله به دادستانی شهرستان فردیس در مورد املاکی که متعلق به ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) بود موضوع سند ملکی دو قطعه زمین که هر یک ۳۵۰۰ متر مربع، متراژ داشتند مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ارائه سند توسط مالک، در مورد اعتبار آن از دفترخانه‌ای که در سند، نام آن درج شده بود استعلام انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دفترخانه مذکور جعلی بودن سندها را اعلام کرد موضوع شناسایی باند جاعل حرفه‌ای که با روش‌های پیچیده در جعل سند دست داشتند به سرعت پیگیری شد و ۴ فرد مرتبط با جعل اسناد به همراه فرد متصرف که یکی از مدیران کل اسبق استانداری بوده بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اشاره به اینکه این جاعلان اکنون در بازداشت هستند و به یک مورد جعل سند دیگر در شهرستان ملارد اعتراف کرده‌اند، توضیح داد: مدیرکل اسبق استانداری نیز که با علم به جعلی بودن سندها اقدام به خرید ملک با مبلغ ناچیز و دریافت کد رهگیری و مجوز ساخت و ساز از شهرداری کرده بود در بازداشت به سر می‌برد.

وی ارزش هر یک از این ملک‌ها را ۹ میلیارد ریال عنوان کرد که فرد خریدار برای مالکیت و تغییر سند برای هر یک تنها ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده بود.