رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به بحران دستفروشی در برخی از مناطق شهرستان کرج، به عرضه پوشاک نامناسب توسط برخی دستفروشان اشاره کرد.

به گزارش مرورنیوز، حمید کریمی در اولین میزگرد تخصصی بررسی پدیده دستفروشی در کلان‌شهر کرج که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: برخی دستفروشان نیازی به دستفروشی ندارند در برخی موارد مشاهده می شود شخص دستفروش با خود قمه حمل می کند.

کریمی بر مقابله با سوءاستفاده کنندگان از پدیده دستفروشی تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین جلسات و میزگردها باید خروجی مناسب داشته باشد زیرا معضل دستفروشی در برخی مناطق کرج در حالت بحرانی قرار دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی دستفروشان بجز اشغال پیاده روها در خیابان هم بساط می کنند، گفت: متاسفانه در بسیاری مواقع مشهاده می شود که پوشاک نامناسب با شئونات اسلامی نیز در بساط دستفروشان دیده می شود.

رئیس اتاق اصناف استان البرز بر لزوم مقابله و برخورد با دستفروشانی که قانون را نادیده می گیرند، گفت: امکانات موجود باید در اختیار دستفروشانی قرار گیرد که از روی ناچاری و با توجه به وضعیت بد معیشتی اقدام به فروش اجناس در کنار خیابان می کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه اتاق اصناف در کنار شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی اقدام به ساماندهی پدیده دستفروشی در شهر کرج می کند، گفت: ساماندهی دستفروشان در کرج نیازمند عزمی جدی است.

وی ضمن انتقاد از وضعیت دستفروشان خیابان ۴۵ متری گلشهر گفت: دستفروشان خیابان ۴۵ متری گلشهر نماینده ای به اتاق اصناف معرفی نکرده اند.

کریمی با اشاره به وضعیت نامناسب دستفروشی در مناطق مختلف کرج گفت: در سال جاری باید بتوانیم این معضل را برطرف کنیم زیرا در آینده مشکل پیچیده تر می شود.