معاون آبخیز داری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌های کشور از تشکیل صندوق آب برای مدیریت جامع آبخیزداری در کشور خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، پرویز گرشاسبی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه استانی مدیریت آبخیرداری که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تجارب حوزه آبخیزداری در برخی استان های کشور نتایج خوبی در بر داشته است به همین منظور و طی دوره ای دو ساله درصدد فراگیری این مهم در کل کشور هستیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه طرح های حوزه آبخیزداری در رودخانه های کارون، کرخه، زاینده رود و اَترک در حال انجام است، افزود: این رویکرد در برنامه ششم توسعه و سیاست های وزارت کشور، نیرو، جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به صورت الگو درآمده است.

گرشاسبی ادامه داد: هدف اصلی آن است که از پتانسیل ها و محدودیت های حوزه آبخیز استفاده شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از تخریب منابع طبیعی افزود: از تلفیق ظرفیت ها الگوی توسعه پایدار به دست می آید.

معاون آبخیز داری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌های کشور ابراز امیدواری کرد با مساعدت استانداری البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرح مدیریت حوزه آبخیزداری در شهرستان طالقان به عنوان پایلوت انجام شود.

وی در ادامه از تشکیل صندوق آب در حوزه آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: این طرح برای تحقق مدیریت صحیح آبخیزداری در کشور انجام می شود.

گرشاسبی در ادامه با تاکید بر اینکه استان البرز مستعد توسعه صنعت اکوتورسیم است، گفت: تحقق این مهم علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت نیز جلوگیری می کند.

وی در ادامه به اقداماتی که در این حوزه انجام شده اشاره کرد و گفت: به منظور مدیریت جامع حوزه های آبخیز کشور تشکیل کمیته راهبری، اجرایی و دبیرخانه مدیریت جامع حوزه های آبخیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آبخیز داری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌های کشور اجرای طرح جامع آبخیزداری در کارون بزرگ، حوزه اترک، سپید رود، زاینده رود و کرخه با مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم را از جمله گام های برداشته شده در مدیریت آبخیزداری کشور عنوان کرد.