معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مسابقات ملی مهارت به ارتقای سطح استانداردهای آموزشی کشور کمک می‌کند.

به گزارش مرورنیوز، حمیدرضا ثابت نژاد در مراسم افتتاحیه هفدهمین مسابقات ملی مهارت که عصر شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه تلاش فراوانی به منظور برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات به کار گرفته شده است، اظهار کرد: نخبه پروری نکته حائز اهمیتی است که تحقق این مهم توسعه منابع انسانی را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خوداتکایی، خوداشتغالی، کاهش ضایعات و هزینه ها عوامل مهمی در راستای توسعه آموزش های همگانی کشور است، افزود: توسعه آموزش های مهارتی با تحقق این فرهنگ امکان پذیر می شود.

معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات با شناسایی استعداد های جوان بستر خوبی را برای تحقق کارآفرینی، ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و غیره را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح استانداردهای آموزشی کشور از جمله اهداف این مسابقات محسوب می شود، تصریح کرد: ۴۹۲ جوان ماهر در این دوره از مسابقات در ۲۹ رشته مختلف در بخش آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

ثابت نژاد با اعلام اینکه افزایش تعداد سه رشته نسبت به دوره قبل از جمله اقدامات صورت گرفته در این دوره از مسابقات محسوب می شود، گفت: امید است شرکت کنندگان ضمن تبادل تجربیات رقابتی سازنده را دنبال کنند.