فرماندار شهرستان البرز گفت: تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی با کمترین تخریب و آسیب همراه باشد.

به گزارش مرور نیوز، رضا عسگری چهارشنبه شب در نشست مشترک هیئتهای اجرایی، نظارت و بازرشی شهرستان که با حضور مدیر کل اطلاعات استان برگزار شد، ضمن اشاره به آمار داوطلبین تائید صلاحیت شده و انصرافی در شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ملاک عمل ستاد انتخابات شهرستان جهت انتشار آگهی و تابلو اسامی کاندیداها در شعب اخذ رای، آخرین صورتجلسه استخراجی از سامانه انتخابات است.

وی افزود: امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهرهای الوند و محمدیه بطور کامل فراهم شده و تا کنون ثبت نام، آموزشهای لازم و برگزاری همایش جهت آشنایی کاربران رایانه با فرایند برگزاری انتخابات الکترونیک صورت گرفته است.

عسگری ادامه داد: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک تجربه تازه ای است که در ستاد انتخابات شهرستان با پیگیری روزانه، 5 شعبه اخذ رای در محمدیه و 5 شعبه در الوند راه اندازی شده و مردم در مراکز مختلف بصورت آزمایشی جهت آگاهی می توانند با حضور در انتخابات فرضی غیر شورایی بطور مثال انتخاب ورزشکار نمونه شرکت کنند.

فرماندار البرز در ادامه به ساخت کلیپ آموزشی از سوی ستاد انتخابات شهرستان اشاره نموده و اذعان داشت: تمامی تلاشهای ستاد انتخابات به این منظور است که مردم با سهولت و دغدغه کمتری پای صندوقهای رای آمده و با تجربه تازه انتخابات تمام الکترونیکی کاندیدای خود را انتخاب نمایند.

عسگری همچنین در ادامه به برگزاری همایش شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت ماه اشاره کرده و گفت: این همایش نیز در راستای آشنایی با قوانین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و ضمن آن هشدارهای لازم جهت تبلیغات زود هنگام انتخاباتی مطرح گردید.

فرماندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی روند تبلیغات انتخاباتی کاندیداها اظهار کرد: فضای مجازی امکان جدید تبلیغاتی را فراهم نموده است اما می بایست در این فضا بگونه ای رفتار شود تا با کمترین تخریب و آسیب از آن استفاده شود.

عسگری در پایان ضمن تقدیر از اقدامات دستگاههای قضایی و امنیتی شهرستان، تاکید کرد: لازمه شور و نشاط انتخاباتی حضور همه جریانات، گرایشهای سیاسی و عموم مردم در صحنه انتخابات است.