استاندار هرمزگان گفت: مردم با حضور خود در انتخابات وانداختن هر رأی به صندوق های اخذ آرا اراده خویش را در سرنوشت کشور محقق می کنند.

به گزارش مرور نیوز، جاسم جادری جمعه به هنگام رأی گیری با حضور در یکی از شعب اخذ رأی بندرعباس ضمن انداختن رأی خود به صندوق اخذ آرا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به معنی مرم سالاری دینی بوده که آن با انتخابات محقق می شود.
وی با یادآوری اینکه به تأسی از مقام معظم رهبری در ابتدای فرآیند رأی گیری برای رأی دادن به شعبه اخذ رأی آمده، ادامه داد: امید می‌رود مردم با حضور در ساعت‌ های ابتدای رأی گیری در شعب اخذ رأی و مشارکت حداکثری خود از ازدحام جمعیت در ساعت‌های پایانی رأی گیری جلوگیری کنند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب استحکام و تقویت نظام اسلامی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی آن می شود.
جادری اضافه کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی همیشه در تعیین شرنوشت و مسیر کشور مشارکت داشته‌ و پیشتاز بوده اند.
وی خاطر نشان کرد: اگر کشور در مدت این سال‌ها در برابر هجمه ها و دشمنان ایستادگی کرده به برکت حضور مردم در عرصه های مختلف و به‌ خصوص انتخابات بوده است.
وی یادآور شد: به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون آرا مردم بوده و باید قدردان آن‌ها باشیم.
درهرمزگان بطور هم زمان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی (غرب هرمزگان لنگه، پارسیان و بستک) برگزار می شود.
برای انتخابات ریاست جمهوری یک هزار و986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب این استان نیز 377 شعبه پیش بینی شده است.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است که تعداد 7 نفر برای بدست آوردن آن با یکدیگر رقابت می کنند.
دراین دوره از انتخابات شوراها 810 نفر برای بدست آوردن 198 کرسی شورای اسلامی شهری و هفت هزارو 609 نفر نیز برای رسیدن به چهار و هزار و 216 کرسی شوراهای اسلامی روستایی با یکدیگر رقابت می کنند.
یک میلیون و 166 هزارنفر در هرمزگان واجد شرایط رأی دادن بوده که 33 هزار و408 نفر آنان رای اولی هستند.