مهرداد ابراهیمی، سخنگوی ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: اختلال به وجود آمده در انتخابات الکترونیکی شهر بجنورد مربوط به کد یکی از نامزدهای انتخاباتی است که به زودی رفع می شود.

به گزارش مرور نیوز هم اکنون این امر در دست اقدام است.
رای گیری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به صورت تمام الکترونیک انجام می شود و مردم این شهرها در 292 شعبه به صورت مکانیزه در انتخابات شرکت می کنند.
سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان شمالی گفت: اطلاعیه های ستاد انتخابات استان فصل الخطاب نمایندگان فرمانداران و بخشداران است.
ابراهیمی افزود: در روند برگزاری انتخابات هیچ توقفی وجود نخواهد داشت و نمایندگان فرمانداران و بخشداران باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
وی اظهار کرد: اختلال به وجود آمده در روند برگزاری انتخابات شورای شهر بجنورد مربوط به کد یکی از نامزدهای انتخاباتی است و پس از رفع مشکل کد مربوطه وارد سامانه خواهد شد و بنابراین مردم می توانند در شعب اخذ رای حضور یابند.
وی ادامه داد: بنا بر اطلاعیه شماره 12 ستاد انتخابات کشور تمامی شعب اخذ رای باید به جزء به رادیو یا تلویزیون باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی، روشن نگهدارند تا دستورالعمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند.
ابراهیمی به اطلاعیه شماره 13 ستاد انتخابات کشور نیز اشاره ای کرد و افزود: تمامی اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود.
گفتنی است بنابر اطلاعیه شماره 15 ستاد انتخابات کشور، اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارد و ایشان مخیرند بنا به تشخیص در هر یک از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند.
امنیت برگزاری انتخابات در این استان با بکارگیری توان 6 هزار نفر از نیروهای انتظامی تامین می شود، از این تعداد سه هزار و 200 نفر در پای صندوق ها امنیت این رویداد بزرگ را رصد می کنند و دو هزار و 800 نفر نیز در مقر انتظامی مستقر و آماده باش هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 647 هزار و هفت نر واجد شرایط رای دارد.
امروز آرای مردم در 769 حوزه انتخابیه استان جمع آوری می شود.
در استان خراسان شمالی یکهزار و 92 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که 706 شعبه روستایی و 386 شعبه شهری است.
در این استان 890 شعبه ثابت و 202 شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.