تمام تب‌وتاب روزهای پیشین، در صف‌های طولانی‌ای که از صبح زود در شعبه‌های اخذ رأی تا خیابان امتدادیافته، خلاصه‌شده، مردمی که می‌خواهند سرنوشتی خوب را رقم زنند.

 به گزارش مرور نیوز بار دیگر موسم انتخاب مردم ایران فرارسیده، دوباره صف‌های ممتد و طولانی برای شرکت در انتخابات شکل‌گرفته و این حضور پرشور در این روز تعطیل، نویدبخش خلق حماسهٔ دیگری از این مردم است .

شهرستان تنکابن نیز، همچون جای‌جای دیگر ایران اسلامی در تب‌وتاب انتخابات بوده و از آغازین ساعات صبح، شهروندان تنکابنی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق‌ها ریخته و برگ زرین دیگری را به دفتر تاریخ ایران اضافه کنند .

شناسنامه در دست، در صف رأی ایستاده است و خود را علی شمس معرفی می‌کند و می‌گوید: امروز روز ویژه و خاصی بوده و مردم بار دیگر از همین آغازین ساعات صبح حماسه آفریدند .

این شهروند تنکابنی افزود: همه ما باید شاخص‌هایی برای انتخابی خوب داشته باشیم که بخشی در سطح ملی و بخشی دیگر در شهرو روستاها بوده و نیاز به فکر و تحقیق داریم، تا بر اساس نیازهای جامعه افراد اصلح را انتخاب کنیم .

شمس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جامعه ما در شرایط کنونی در یک نقطه حساس قرار دارد، اضافه کرد: آنچه می‌تواند شرایط مناسب را برای آینده تعیین کند، آرای مردمی بوده و ما می‌توانیم بارأی خود سرنوشت کشور را یا به شکلی مطلوب و یا به شکلی دیگر رقم بزنیم .

این شهروند تنکابنی بابیان اینکه باید بر اساس عقلانیت رأی بدهیم، تصریح کرد: باید به فردی رأی بدهیم تا فضای مطلوب‌تری برای جامعه رقم‌زده و باید از نگاه احساساتی، حزبی و طایفه گری پرهیز کنیم .

امروز کیان نظام و پیام‌های شهدا برای ما حائز اهمیت بوده و باید کسی را انتخاب کنیم که مدیری نشسته نباشد بلکه مدیر ایستاده و آماده برای کار برای مردم باشد

وی افزود: امروز کیان نظام و پیام‌های شهدا برای ما حائز اهمیت بوده و باید کسی را انتخاب کنیم که مدیری نشسته نباشد بلکه مدیر ایستاده و آماده برای کار برای مردم باشد .

خانم مسن دیگری که با کمک پسرش به‌پای صندوق رأی در مسجد جامع تنکابن حضور پیداکرده بود، خودش را هاجر رضایی معرفی کرده و گفت: کوچک انقلاب اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستم و وظیفه خودم دانستم علی‌رغم درد جسمانی خودم را به این مکان رسانده و در سرنوشت کشورم و خوشحالی رهبرم سهیم باشم .

این مادر تنکابنی آرزو کرد تا با انتخاب اصلح، شرایط اشتغال برای فرزندان جوان مملکت و امنیت کشور فراهم شود .

نجفی، یکی دیگر از شهروندان تنکابنی، با انگشت جوهری از شعبه اخذ رأی بیرون آمده و حضور مردم را در انتخابات چشمگیر برشمرد و گفت: من به‌عنوان یک ایرانی بر خود فرض دانستم تا برای اهداف و آرمان‌های انقلاب به این مکان آمده و رأی خود را به صندوق‌های رأی بیندازم .

محمد رسول عباسی دیگر شهروند تنکابنی نیز رأی دادن را وظیفه شرعی و ملی خود برشمرد و گفت: باید در انتخابات حضور پیداکرده و رأی بدهیم، چراکه انقلاب اسلامی به‌راحتی به دست نیامده و برای پاس دانستن همه این زحمات باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و با انتخاب اصلح امیدوارم شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم .

عباسی اضافه کرد: همه ما پیرو نظامی هستیم که اصل آن اسلام بوده و هدف ما این است که بتوانیم نسل جوان ما را از فرصت سوخته نجات بدهیم تا بتوانند آینده خویش را بهتر از ما بسازند .

این شهر و این مردم تنها نمونهٔ کوچکی از مردم حماسه‌ساز ایران اسلامی هستند، مردمی که در هر برهه‌ای حاضر درصحنه بودند، در زمان انقلاب و دفاع مقدس با نثار جان خود و در زمان صلح با مشارکت‌های اجتماعی‌شان تا سرنوشت خویش را به دستان خود رقم زنند و آینده بهتری را بسازند .

چهار هزارو 35 شعبه اخذ رأی برای انتخابات شوراها و سه هزار و 896 شعبه رأی‌گیری برای رئیس‌جمهوری پیش‌بینی‌شده است و درمجموع 50 هزار نفر نیرو اعم از نظارت، بازرسی و هیئت‌های اجرایی و امنیتی کار برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت را در این استان بر عهده‌دارند.

طبق آخرین آمارهای اصلاح شده، شمار افراد واجد شرایط رأی دادن در استان بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر بوده که از این تعداد 49 هزار نفر رأی اولی هستند و برآوردها نشان می‌دهد که مردم استان در روز 29 اردیبهشت همانند دیگر حماسه‌ها، حضور باشکوهی در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

شمار مشارکت مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سال 94 حدود ۷۳.۲ درصد بوده و پیش ینی می‌شود این دوره انتخابات نیز مردم حضور پرشوری داشته باشند.

18 هزار و 237 داوطلب برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در استان ثبت نام کردند و از این تعداد تاکنون هزار و 7 نفر انصرف داده و صلاحیت 411 نفر نیز احراز نشده است.