فرماندار قم از تجمیع آراء پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم در فرمانداری قم خبر داد و گفت: نتیجه انتخابات پس از تأیید هیأت نظارت اعلام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از فرمانداری قم، رضا سیار گفت: تجمیع آراء انتخابات شوراهای اسلامی قم بر اساس صورتجلسه‌های شمارش شده در شعب اخذ رأی و ورود اطلاعات کاربران رایانه شعب در سامانه جامع انتخابات به صورت دقیق در محل فرمانداری قم حال انجام است.

وی با بیان اینکه این روش در حداکثر دقت موجب می‌شود که آراء داوطلبان گرامی به صورت دقیق‌تری اعلام شود، گفت: این عملیات به سرعت در حال انجام است و ان شاالله در اسرع وقت به اطلاع عموم شهروندان گرامی و داوطلبان محترم عضویت در شوراها خواهد رسید.

فرماندار قم در ادامه افزود: اعلام نتیجه آراء بر طبق قانون انتخابات باید به تأیید هیأت نظارت بر انتخابات شوراها برسد که پس از آن نتیجه نهایی توسط فرماندار اعلام شود که تا این لحظه هیچ آمار تجمیع به هیأت محترم نظارت بر انتخابات شوراها اراِئه نشده است.

سیار از داوطلبان گرامی و همه احزاب و گروه‌های حامی آنها در خواست کرد از توجه به هرگونه اظهار نظر غیر مستند در مورد اعلام نتایج و شایعات پیرامون نتایج آراء خوداری نمایند و فرمانداری قم همه موارد مندرج در فضای مجازی و ... را تکذیب می‌کند.