فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری از دستگیری ۲۸۰ سارق و کشف یک و نیم تن سیم برق سرقتی در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ دوستعلی جلیلیان در حاشیه اجرای ششمین مرحله از طرح رعد در شهرستان ری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ششمین مرحله از طرح رعد شهرستان ری در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و ... در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۸۰ نفر از مجرمان شناسایی و دستگیر شدند که از این تعداد ۱۵۸ نفر سارق هستند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۶۸ حکم قضائی به اجرا درآمد، گفت: در این طرح، ۱۹ دستگاه خودرو و موتور سیکلت سرقتی کشف و ضبط شد و ۲۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به مجرمان نیز توقیف شد. همچنین ۴۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و بیش از ۳ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع مواد مخدر از آن به دست آمد.

جلیلیان به کشف ۷۰۰۰ انواع پوشاک به ارزش ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق و دستگیری ۲ قاچاقچی اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح می توان به دستگیری یک متهم حامل سلاح جنگی و کشف ۸ دستگاه ماینر بدون مجوز اشاره کرد.

فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری درباره کشفیات مهم این طرح نیز گفت: در این طرح ۷۳ هزار و ۱۶۴ کیلو مواد پتروشیمی به ارزش ۶۹ میلیارد ریال کشف و هر ۱۰ عامل احتکار این مواد شناسایی و دستگیر شدند. همچنین از ۹۱۳ واحد صنفی نیز بازدید به عمل آمد و بر رعایت پروتکل‌ها از سوی آنان نظارت شد.

وی از دستگیری سارق لوازم خودرو های شهروندان در محدوده خاور شهر نیز خبر داد و گفت: در این رابطه ۴ فقره سرقت کشف شد.

جلیلیان از کشف یک تن و ۵۰۰ کیلو سیم و کابل برق سرقتی نیز خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با سرقت های سیم و کابل برق  در خاور شهر، طرح شناسایی سارقان و مالخران در دستور کار ماموران کلانتری خاور شهر قرار گرفت و در اجرای این طرح ماموران انتظامی در رصدهای اطلاعاتی متوجه شدند که راننده یک دستگاه خودروی وانت، کابل های سرقتی را از سارقان کابل های برق مالخری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: شناسایی و دستگیری مالخر در دستور کار قرار گرفت و ماموران موفق شدند شب گذشته در گشت زنی های هدفمند یک دستگاه خودروی وانت که مقادیر فراوانی کابل برق حمل می کرد، توقیف کنند. کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند و وزن آن نیز یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم بود.