رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: رسم انصاف نیست که در خدمت سربازی با فروش و به اصطلاح معافیت سربازی دم از عدالت بزنیم؛ برخی از جوانان با دیدن ناعدالتی در این تکلیف قانونی، زیاد رغبت به خدمت مقدّس سربازی ندارند.

به گزارش مرور نیوز، کریم نوروزی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح اردبیل به میزبانی تیپ 40 مستقل ارتش با اشاره به کاهش جرم فرار از خدمت در استان اظهار کرد: آمارها این پیام را برای ما دارند که هر چه قدر در بحث پیشگیری از جرم فرار از خدمت سرمایه گذاری کنیم باز کم انجام داده‌ایم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل، یکی از انتظارات مردم از حاکمیت را عدالت در تمامی جوانب برشمرد و افزود: رسم انصاف نیست که در خدمت سربازی با فروش و به اصطلاح معافیت سربازی دم از عدالت بزنیم؛ برخی از جوانان با دیدن ناعدالتی در این تکلیف قانونی، زیاد رغبت به خدمت مقدّس سربازی ندارند.

وی اضافه کرد: متأسفانه بدین ترتیب قداست خدمت سربازی رفته رفته در جامعه از بین می‌رود و به عنوان خدمت اجباری به آن نگاه می‌کنند و به‌نظرم اگر این مشکل فرهنگی را حل کنیم مطمئن باشید بحث فرار از خدمت نیز رفته رفته حل خواهد شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه ما به دیده تقدّس به خدمت سربازی می نگریم و بر این مهم هم باور داریم، تصریح کرد: این چه جور تقدّسی است که خرید و فروش می شود؛ اگر خدمت سربازی تکلیف شرعی و قانونی است با پول چگونه ساقط می‌شود؟

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل تصریح کرد: آیا خدمت سربازی را در نقاط سخت و صعب‌العبور فقط به کوخ‌نشینان سپرده‌اند!؟

نوروزی در پایان سخنانش پیشنهاد داد که آموزش آئین نامه انضباطی نیروهای مسلح از طریق سازمان قضایی به سطح دانشگاه ها و مدارس کشانده شود تا میزان سطح علمی و حقوقی جوانان قبل از ورود به پادگان‌ها افزایش یابد و کلیه مشمولان از قوانین و مقررات و همچنین عاقبت جرایمی همچون جرم فرار از خدمت آگاه شوند.

فرمانده تیپ 40 مستقل نیروی زمینی ارتش در ابتدای همایش اظهار کرد: همت و مدیریت جهادی در مقابله با پیشگیری از وقوع جرم در سطح یگان‌های نیروهای مسلح استان اردبیل وجود دارد و در رأس این مدیریت رییس سازمان قضایی استان هستند که بسیجی وار و جهادی، مشغول این امر مهم می باشند.

امیرمحمد مختاری‌فر تصریح کرد: تلاش و کوشش کارکنان شریف و خدوم سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، حمایت و ارزش‌گذاری برای کارکنان نیروهای مسلح است؛ چرا که جرایم نظامیان اغلب ناگهانی و سهوی است و در اثر سهل انگاری به‌وجود آمده است.