رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه طی 24ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان سه خودرو واژگون شدند، گفت: این حوادث چهار کشته برجای گذاشت.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ حسن خسروجردی ضمن بیان اینکه واژگونی خودرو علت بیشترین حوادث رانندگی در استان سمنان محسوب می شود، ابراز داشت: ساعت ۳:۰۵بامداد در کیلومتر 30جاده شاهرود-میامی به علت بی توجهی راننده به جلو باعث واژگون شدن پژو پارس شد که در نهایت خانم 32ساله پس از انتقال به بیمارستان فوت و پرهام شش ساله فرزند خانواده مجروح شد.

وی افزود: ۳:۵۰بامداد واژگونی رانا در کیلومتر 18سرخه-آرادان در اثر ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی منجر به کشته شدن راننده 65ساله و خانم 60ساله شد که در این حادثه آقا 30ساله به شدت دچار آسیب دیدگی می شود.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» شعاری است که امسال به عنوان شعار نوروزی انتخاب شده تا به مسافران یادآوری کند برای داشتن سفری ایمن باید از خطر دور شوند تا سفری همراه با آرامش تجربه، کنند، ابراز داشت: ۱۴:۴۰دیروز در کیلومتر 53جاده دامغان-شاهرود واژگونی پراید به علت بی توجهی راننده به جلو منجر به کشته شدن راننده 29 ساله و زخمی شدن همسر 28ساله و دختر دو ساله می شود که این حوادث نشان می دهد اندکی صبر، هوشیاری و استراحت به موقع می تواند از بروز حوادث مرگ بار جلوگیری کند.

خسروجردی با اشاره به موج اول سفرهای نوروزی که از چند روز قبل آغاز شده و تا پایان هفته اول ادامه دارد، تصریح کرد: مسافران زمان سفرهای خود را مدیریت کنند و حتما قبل از حرکت وضعیت راه ها را از سامانه 120 راهور استعلام بگیرند.

وی افزود: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه ساز نظیر سبقت غیر مجاز، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عدم رعایت حق تقدم است که در این بین توقیف 72 ساعته در انتظار رانندگان پرخطر ی خواهد بود که از این خط قرمز عبور می کنند و پلیس با عده ای معدود رانندگان که به قانون و مقررات بی توجه هستند و از مرز قانون عبور می کنند بطور جد برخورد می کند.

گفتنی است از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون شش نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های استان سمنان فوت کردند و 30 نفر مجروح شدند