فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در خصوص تصادف در کیلومتر 35 محور مشهد نیشابور در چهارم فروردین ماه سال جاری با ارائه توضیحاتی شفاف سازی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت پلیس سردار بهمن امیری مقدم با اشاره به وقوع تصادف در کیلومتر 35 محور مشهد نیشابور در تاریخ چهارم فروردین سال جاری، اظهار کرد : بارش نزولات آسمانی به صورت برف و باران در اکثر استان های کشور در تاریخ 4 فروردین 1396 و همزمانی آن با برگشت بار ترافیکی مرحله اول سفرهای نوروزی، باعث شد تا در برخی معابر از جمله کیلومتر 35 محور مشهد - نیشابور تصادفاتی بین چند وسیله نقلیه به وقوع بپیوندد.

وی افزود: کارشناسی تصادفات رخ داده در محور مذکور که در سه نقطه مکانی نزدیک به هم و بین ساعت 12:00 تا 12:10 اتفاق افتاده است، مبین "عدم رعایت سرعت مطمئنه" و "عدم رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی" در معابر لغزنده و مه گرفته از سوی برخی رانندگان می باشد، این در حالی است که عوامل مستقر پلیس راه (در کیلومتر 27) و گشت های طول مسیر در بزرگراه شهید شوشتری نیز قبل از رسیدن به محل مه گرفتگی ، وضعیت مه گرفتگی و شرایط خاص محل مذکور را به رانندگان عبوری متذکر شده و همچنین به وسیله سه دستگاه تابلوی " پیام نمای الکترونیکی" ، رانندگی در شرایط مه گرفتگی با سرعت حداکثر 40 کیلومتر را اطلاع رسانی کرده اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: باید اذعان کرد که اگر همکاری خوب اکثریت رانندگان محترم، اقدامات کنترلی و نظارت میدانی پلیس راه و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و تابلوهای پیام نما انجام نمی شد قطعا می توانست منجر به حوادث رانندگی جبران ناپذیری شود.

سردار امیری مقدم خاطر نشان کرد: در این تصادفات که بین 41 خودرو در مکان های مختلف رخ داده است تعداد 35 نفر مجروح و متأسفانه یک نفر از آنان که توسط خودروهای عبوری به بیمارستان منتقل شده بود، فوت کرده است.

این مقام ارشد انتظامی اشاره کرد: تصاویری در برخی از شبکه های اجتماعی از تصادف چندین و چند خودرو در حال پخش است که عمدتا مربوط به این موضوع نیست.

وی گفت: مسئولان اجرایی و قضایی استان نیز طی تماس تلفنی، درخواست اطلاعات تکمیلی در خصوص تصادفات مذکور را از پلیس راه استان خراسان رضوی داشتند که اطلاعات لازم در مورد علل تصادفات، تعداد خودروهای آسیب دیده ، تعداد مجروحان و مصدومان در اختیار آنان قرار گرفت.