جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی تاکنون، آمار سرقت از منازل در این استان نسبت به مدت مشابه نوروز سال گذشته، 44درصد کاهش داشته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه پلیس، یوسف سپهوند اظهار داشت: کاهش 29درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی، کاهش شش درصدی تصادفات جرحی و 16 درصدی تصادفات خسارتی، کاهش 44 درصدی سرقت از منزل، کاهش 43 درصدی نزاع های جمعی و 19 درصدی نزاع های فردی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از دیگر دستاوردهای پلیس استان از آغاز طرح نوروزی در سطح استان بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی همچنین از کشف 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در حدود 39 درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف در ارتقای امنیت انتظامی و ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی، افزود: آرامش خاطر شهروندان و مسافران نوروزی در استان لازمه همت و تلاش مضاعف کارکنان انتظامی است و پیشگیری از سرقت ها و کاهش تصادفات در این ایام باید در انجام ماموریت های مختلف پلیسی، سرلوحه اقدامات انتظامی قرار گرفته و همچون گذشته با جدیت و قاطعیت تمام دنبال شود.

سپهوند جامعه امن را زیر بنای توسعه پایدار و بسترساز تامین منافع ملی دانست و یادآور شد: فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پیروی از منویات مقام معظم رهبری، مهمترین هدف و راهبرد خود را در ایجاد و همراهی با مردم استان در تحقق شکوفایی اقتصاد مقاومتی در بستر تولید و اشتغال قرار داده و در این مسیر از هیچگونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:پیمودن مسیر توسعه فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به ویژه در استان مرکزی که به عنوان یکی از مهمترین قطب های اقتصادی کشور مطرح می باشد در سایه همکاری و هماهنگی هدفمند دستگاه ها و نهادها تحقق می یابد و تردیدی نیست که هم راستایی مسئولان در این عرصه، تاثیر بسیاری بر بازخورد عملکردها به همراه خواهد داشت.