رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: تصادفات فوتی در طرح نوروزی امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته در اردبیل 67 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز سرهنگ سید حجت فتاحی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی در استان اردبیل تا 11 فروردین ماه امسال سه مورد تصادف منجر به فوت داشتیم که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته 67درصد کاهش یافته و این امر د رسایه تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راه و دستگاه‌های متولی محقق شده است.

وی با اشاره به این‌که تصادفات منجر به مصدومیت در اردبیل در طرح نوروزی نسبت به زمان مشابه سال گذشته 26درصد افزایش یافته است، افزود: پلیس راه استان در ایام عید و تعطیلات نوروزی به دور از سین سفره هفت‌سین خانواده‌هایشان برای سین سلامت مردم در آماده‌باش کامل بوده‌اند، چراکه ایمنی‌سازی جاده‌ها و حفظ جان مردم برای پلیس راه اولویت اساسی است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از توقیف 255دستگاه خودروی حادثه‌ساز از آغاز طرح نوروزی امسال در اردبیل خبر داد و بیان کرد: رفتارهای رانندگان توسط پلیس راه استان رصد و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

فتاحی از صدور دو هزار و 945 برگ تذکر ارشادی به رانندگان وسایل نقلیه در تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح کرد: از 30 راننده که نکات ایمنی را در جاده‌های اردبیل رعایت کردند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل و قدردانی شد.

وی اظهار کرد: میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان اردبیل در طرح نوروزی امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 11/2 درصد افزایش یافته است و پلیس راه استان تمام تلاش خود را برای تسهیل روند تردد وسایل نقلیه و خدمات‌دهی به رانندگان وسایل نقلیه انجام می‌دهد.