فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با شروع فصل گرما و تابستان و با خشک شدن علف‌ها، خطر آتش سوزی مزارع مردم و اراضی ملی را تهدید می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد کاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد در نشست ستاد بحران شهرستان بویراحمد که امروز دوشنبه، هشتم خرداد به ریاست فرماندار و با حضور اعضای ستاد به منظور هماهنگی های لازم جهت پیشگیری و کنترل آتش سوزی های احتمالی در سطح شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مقابله با آتش سوزی جنگلها و مراتع وظیفه عمومی دستگاه های عضو ستاد بحران است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی های پایان سال گذشته باعث رشد گیاهان و سرسبز شدن مراتع شده است، افزود: طی سال گذشته 48 فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع این شهرستان داشتیم که قریب به 300 هکتار از اراضی ملی را تحت تاثیر نوسانات زیست محیطی قرار داد.

رئیس ستاد بحران شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با تلاش و کوشش منابع ملی، مراتع و جنگلهای بویراحمد باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همه دستگاه های عضو ستاد بحران آمادگی کامل برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در هر نقطه از شهرستان داشته باشند.

نظری، مقابله با آتش سوزی ها را وظیفه عمومی دستگاه های عضو ستاد بحران، عنوان و تصریح کرد: منابع طبیعی به تنهایی متولی این مسئله نیست.