رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: باند سارقان اماکن دولتی و مغازه های شهر اراک منهدم شد و در این رابطه پنج نفر دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه پلیس، نوراالدین حسینی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت هایی از مراکز بهداشت سطح شهرستان اراک، بررسی موضوع به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: در روند تحقیقات، اطلاعاتی از سارقان به دست آمد و با سرقت از چند مغازه دیگر در سطح شهر اراک و در بررسی های پلیس مشخص شد سرقت ها توسط همین سارقان مراکز بهداشت در حال انجام است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس برای شناسایی این افراد ادامه یافت تا اینکه اعضای یک باند پنج نفره سرقت در این خصوص شناسایی و در مرحله نخست عملیات پلیس دو نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال شدند.

حسینی افزود: دستگیر شدگان در روند بازجویی های پلیس و با مشاهده اسناد و مدارک موجود به یازده فقره سرقت شامل، پنج فقره سرقت از خانه های بهداشت، یک فقره سرقت از دامپزشکی، یک فقره سرقت از کمیته امداد و چهار فقره سرقت از مغازه ها اعتراف کردند.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد دو نفر دیگر نیز در انجام سرقت ها با این افراد همکاری داشته اند و اموال سرقتی نیز به یک خریدار اموال مسروقه فروخته شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت:‌ در عملیات هایی جداگانه سه متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند و مقادیری از اموال مسروقه اماکن دولتی شامل 13 دستگاه کامپیوتر و قطعات جانبی آن نیز کشف شد.

حسینی اضافه کرد: هر پنج متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و پس از صدور قرار روانه زندان شدند.