دادستان مرکز استان کرمان از پایان عملیات گروگانگیری در فاریاب خبر داد و گفت: طی یک عملیات از سوی ماموران انتظامی دو گروگانگیر مسلح در کمتر از 24ساعت دستگیر شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری با اعلام اینکه اقدامات تعقیبی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند همچنان ادامه دارد، گفت: با تلاش های شبانه روزی دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضائی وضعیت امنیتی استان مطلوب است و هیچگونه دغدغه امنیتی در کرمان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بامداد امروز با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، دو نفر از اعضای باند اشرار مسلح که به گروگانگیری فردی در شهرستان فاریاب اقدام کرده بودند، دستگیر و گروگان از چنگال آدم ربایان آزاد شد.

سالاری عنوان کرد: در پی گروگانگیری فردی در شهرستان فاریاب از سوی یک باند اشرار به قصد اخاذی از خانواده وی، ماموران پلیس بلافاصله با هماهنگی مقامات قضایی شهرستان مذکور با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق به شناسایی این باند شدند و سپس از طریق روش‌های پلیسی محل اختفاء گروگانگیران و نگهداری گروگان را شناسایی کردند.

وی گفت: ماموران پلیس طی یک عملیات ویژه، ضربتی و غافلگیرانه و بدون هیچگونه تلفات و خساراتی توانستند گروگان را از چنگال آدم ربایان آزاد سازند.

سالاری اضافه کرد: در این عملیات دو نفر از گروگانگیران مسلح دستگیر و از آنان یک قبضه سلاح جنگی به همراه خشاب و مهمات مربوطه کشف و توقیف شد و تحقیق از متهمان جهت شناسایی سایر عوامل ادامه دارد.

دادستان کرمان تصریح کرد: با توجه به دغدغه دستگاه قضایی، پلیس و مامورین امنیتی برای برقراری نظم و امنیت و تامین امنیت برای شهروندان و مقابله با جرائم خشن و عوامل ناامنی خوشبختانه با آمادگی خوب ماموران انتظامی کمتر از 24 ساعت به این گروگانگیری پایان داده شد تا درس عبرتی برای متخلفان به امنیت باشد که در فکر بر هم زدن نظم و قانون شکنی نباشد.

سالاری در پایان ضمن هشدار به مخلان امنیت تاکید کرد: به منظور برقراری امنیت برای مردم شریف و بزرگوار استان کرمان با قاطعیت با مجرمان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه ناامنی را به آنان نخواهیم داد.