فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از فوت 40 نفر در تصادفات جاده ای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ حسین رضایی ظهر پنج شنبه در کارگروه ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 فقره تصادف فوتی در جاده های برون شهری استان رخ داد که در این تصادفات 40 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی از کاهش 14 درصدی تصادفات فوتی این مدت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تلفات تصادفات جاده ای نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 9 درصدی را نشان می دهد.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی به افزایش 14 درصدی تصادفات جرحی این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت 348 فقره تصادف جرحی در جاده های استان به وقوع پیوست که این تصادفات 625 مجروح بر جای گذاشته است.

افزایش 12 درصدی تصادفات

به گفته رضایی در مجموع در این مدت 499 فقره در محورهای برون شهری استان رخ داده است که نسبت به سال گذشته افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه 23 درصد تصادفات فوتی این مدت در فروردین ماه رخ داده است، بیان داشت: 31 درصد تصادفات نیز در اردیبهشت ماه و 18 درصد نیز در خرداد ماه به وقوع پیوسته است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین متوفیان سه ماهه نخست امسال در پنج ساله اخیر در سال 92 با تعداد 74 نفر و میانگین متوفیان نیز 53 نفر است.

راه اندازی 40 دستگاه دوربین ثبت تخلف

رضایی همچنین از آغاز طرح تابستانی پلیس راه از امروز خبر داد و افزود: در این طرح 40 دستگاه دوربین کنترل سرعت آماده بکار برای مدیریت تخلف سرعت و استفاده حداکثری از دوربین های کنترل سرعت سیرا در واحدهای گشت برای رصد سرعت غیر مجاز رانندگان بکارگیری می شوند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به راه اندازی 47 سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی نیاز است که اداره کل حمل و نقل برای راه اندازی مرکز مانیتورینگ و بهره برداری استانی از این سامانه ها مقدمات لازم را فراهم کند.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین متوفیان پنج ساله اخیر طرح تابستانی در مرداد ماه با تعداد 134 نفر بوده است.