مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز طرح ملی امداد و نجات تابستانه در استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، جواد خامسان ظهر پنج شنبه در کارگروه ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به آغاز طرح ملی امداد و نجات تابستانه در استان، اظهار داشت: این طرح به مدت 94 روز در استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آماده باش 27 پایگاه امداد و نجات در طول اجرای این طرح، بیان کرد: از این تعداد 22 پایگاه ثابت، یک پایگاه واکنش سریع، سه پایگاه موقت و یک پایگاه نیز سیار خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به توان عملیاتی استان در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح 26 دستگاه آمبولانس و 16 دستگاه خودروی نجات بکارگیری شده و در هر شبانه روز 120 نجاتگر در حال آماده باش خواهند بود.

خامسان، تعداد امدادگران مرد این سازمان را یک هزار و 343 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین در حال حاضر یک هزار و 54 امدادگر خانم با این جمعیت همکاری دارند.

۱۱ پایگاه امدادی فاقد ست نجات

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر 132 نجات گر خانم و 643 نجاتگر مرد در پایگاه های امداد و نجات استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم ضرورت ساخت سایت امداد و نجات استان، بیان داشت: تاکنون مراحل تملک زمین، حسارکشی و اجرای سوله های انبار این سایت انجام شده اما به دلیل عدم ردیف اعتباری از پیشرفت فیزیکی پایینی برخوردار است.

خامسان با بیان اینکه در حال حاضر از 22 پایگاه امداد و نجات استان تنها 11 پایگاه دارای ست نجات است، بیان داشت: ست های نجات یکی از نیازهای ضروری بوده که باید برای 11 پایگاه دیگر نیز تامین شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ست های موجود نیز بین 10 تا 12 سال عمر دارند که باید تعویض شوند.