مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راهداری این استان آمادگی‌های لازم برای ارایه خدمات به مسافران تابستانی را دارد و از 3تا 7 تیر همزمان باآغاز سفرهای تابستانی و تعطیلات عید سعید فطر، یک میلیون 904 هزار تردد درجاده های این استان زنجان ثبت شد.

به گزارش مرور نیوز، ایرج دست نشان نسبت به توجه رانندگان به هشدارهای ایمنی و ترافیکی و پرهیز از رانندگی طولانی‌مدت تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان با تعاملی بیش از پیش آماده خدمات‌رسانی به مسافران و کاربران جاده‌ای هستند و این تلاش ها به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی سفر با همکاری و همراهی مردم و مسافران است.
وی اظهار کرد : در مدت بیان شده یک میلیون و 600هزار تردد در محورهای استان زنجان مربوط به تردد وسایل سبک بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی تعطیلات عید فطر سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری در جاده های این استان 83کیلومتر در ساعت، تخلف سرعت غیرمجاز 5درصد و سبقت غیرمجاز یک درصد ثبت شده است.
دست نشان ادامه داد: طی این مدت تخلف فاصله طولی غیر مجاز 15درصد گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: با شروع و اجرای طرح راهداری تابستانی در مسیرهای مواصلاتی استان زنجان، راهداران و فعالان عرصه حمل ‌و نقل جاده‌ای حضوری فعال و چشمگیر خواهند داشت و با هماهنگی سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای می پردازند.
به گزارش مرور نیوز،37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.