دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران پیرانشهر گفت: 2 کوهنورد مهابادی که به ارتفاعات ' قلات شای' پیرانشهر صعود کرده بودند، در اثر سقوط دچار سانحه شدند و جان باختند.

به گزارش مرور نیوز، محمد صادق امیرعشایری افزود: خبر این حادثه در ساعت ١٧:٣٠ دقیقه امروز در مدیریت بحران این شهرستان وصول شد.
به گفته وی تیم های امدادی هلال احمر و اورژانس در اسرع وقت برای امدادرسانی به حادثه دیدگان راهی منطقه شدند اما قبل از رسیدن آنان این 2 کوهنورد جان باخته بودند.
به گزارش مرور نیوز این افراد به صورت سنتی به کوهنوردی رفته بودند و فاقد تجهیزات ایمنی و لازم بودند.
شهرستان پیرانشهر در فاصله 129 کلیومتری جنوب ارومیه واقع شده و با دارا بودن جاذبه های فراوان طبیعی و بازرگانی یکی از قطب های گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شود و همه ساله با آغاز فصل بهار میزبان شمار زیادی از گردشگران و کوهنوردان است.
قندیل یکی از کوهستان های رشته کوه های زاگرس است و از پربرف ترین کوه های ایران بوده و دارای یخچال های طبیعی فراوان است و مناطقی همچون دوله نی، بادین آوی، حاجی برایم، آوخوارده، دالاوان، قلات شای، کانی زرد و زیوکه جاذبه های خاص این کوهستان مرتفع است که هر ساله شمار زیادی از دوستداران محیط زیست و کوهنوردان را به این منطقه می کشاند.