فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و انهدام باند حرفه ای کسب مال نامشروع در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه با همکاری شهروندان و دریافت اخبار مردمی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی یک باند حرفه ای کسب مال نامشروع را شناسایی کردند و دستگیری عوامل آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی طی هفته گذشته هشت نفر از عوامل دخیل در این باند را شناسایی و دستگیر کردند اما سرشاخه های آن متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: در نهایت پلیس پس از انجام تعقیب و مراقب های نامحسوس چهار سرشاخه باند از جمله نفر اصلی آن را در سطح شهر شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه این افراد علاوه بر کسب مال نامشروع، سابقه شرارت و درگیری را نیز در پرونده کیفری خود به ثبت رسانده اند، گفت: 12 متهم دستگیر شده در این ارتباط به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

۱۸۰ دستگاه کولرگازی طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی جوانرود از آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: 180 دستگاه کولرگازی در این حادثه طعمه حریق شد.

سرهنگ "داریوش محمدی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یک باب منزل مسکونی در شهر جوانرود، بلافاصله گشت کلانتری جهت بررسی موضوع در محل حاضر شد.

وی تصریح کرد: طبق اظهارات مالک منزل، زمانی که کارگران مشغول عایق کاری سقف ساختمان بوده‌اند، بر اثر بی‌احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی، شعله آتش به داخل پارکینگ ساختمان که محل انبار لوازم خانگی بوده سرایت نموده و در این حادثه 180 دستگاه کولر گازی طعمه حریق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود با اشاره به اینکه حریق تلفات جانی نداشته است، گفت: علت دقیق آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است، همچنین بنا بر نظر کارشناسان میزان خسارت وارده پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

برخورد با کورس های شبانه در دستور کار پلیس راهور

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح های ضربتی جهت برخورد با خودروهایی که در ساعات پایانی شب مبادرت به کورس گذاشتن و حرکات خطرآفرین و اخلال در عبور و مرور می کنند، بطور جدی ادامه دارد.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: چرخیدن های بی هدف در خیابان ها و بزرگراه ها و کوچه های اعیان نشین شهر در ساعات پایانی شب، با حاشیه هایی همچون سرعت بالا، لایی کشیدن، کورس گذاشتن و سبقت های خطرناک، همراه با صدای بالای موزیک از پدیده های نه چندان جدید اجتماعی است.

وی افزود: کورس گذاشتن به هر حال یک سرگرمی خطرناک و آزار دهنده است که علاوه بر پایمال کردن قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی عابران و ساکنان و سرنشینان خودروهای حاضر، به عامل بر هم زننده آرامش و امنیت روانی و ایجاد سرخوردگی های روحی افراد جامعه تبدیل شده است و گاهی هم اتفاقاتی دلخراش نظیر تصادف را به دنبال دارد.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: خانواده ها بر نحوه استفاده فرزندان خود از اتومبیل نظارت بیشتری کنند چرا که جوانان به اقتضای سن عموماً هیجان طلب هستند، اما تأمین این نیاز نباید زمینه لطمه و تضییع حقوق دیگران را فراهم کند.

این مقام انتظامی در پایان متذکر شد: پلیس بنا بر وظیفه ذاتی خود در مواردی که رفتار ارتکابی مطابق آیین نامه راهنمایی و رانندگی، مستلزم اعمال قانون و صدور قبض جریمه باشد به وظیفه خود عمل می کند و علاوه بر آن، با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضائی، خودروهای متخلف برای مدتی که مقام قضائی تعیین کند به پارکینگ هدایت خواهند شد.

محموله سیگار قاچاق توقیف شد

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف محموله سیگارت قاچاق به ارزش 900 میلیون ریال و دستگیری یک نفر متهم در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه عده ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به خرید یک محموله سیگار قاچاق از کشور عراق نموده و قصد انتقال آن به استان کرمانشاه و سپس استان های مرکزی کشور را دارند، پس از بررسی و صحت وسقم خبر، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مسیر تردد و نوع خودروی حامل کالای قاچاق شناسایی و تیم عملیاتی اداره قاچاق کالا وارز این پلیس به محور روانسر- کرمانشاه اعزام شد و در نهایت یک دستگاه سواری پراید در این راستا توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بازرسی دقیق از خودرو، 99 هزار و 600 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش تقریبی 900 میلیون ریال کشف شد، همچنین متهم جهت انجام تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.

اجرای طرح ضربتی مقابله با سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح ضربتی مقابله با سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: طی 48 ساعت گذشته 59 فقره انواع سرقت کشف شده است.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در تشریح این خبر، با اشاره به اجرای طرح ضربتی مقابله با سرقت در سطح شهر کرمانشاه، اظهارداشت: این طرح 48 ساعته با کمک کلانتری ها، پاسگاه ها و ماموران یگان امداد و مرکز فوریت های پلیسی 110 در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: در این طرح 27 سارق دستگیر و 59 فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: از این میزان سرقت 9 فقره مربوط به سرقت خودرو، پنج فقره مربوط به سرقت اماکن، 30 فقره مربوط به سرقت قطعات خودرو و مابقی مربوط به سایر عناوین سرقت بوده اند.

سرهنگ شیرزادی اعلام کرد: سارقان دستگیر شده در این طرح پس از بازجویی های مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه از تمام توان خود به منظور مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه پلیس از ابتدای سال تا کنون توانسته است روند کاهش وقوع سرقت را در منزل، خودرو، سرقت های به عنف و سرقت تجهیزات برق بطور چشمگیری کاهش دهد.

کشف محموله های کالای قاچاق دراسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از کشف انبار کالای قاچاق و کشف دو محموله برنج و چای به ارزش 450 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" بیان کرد: ماموران کلانتری 12 مرصاد شب گذشته حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون اسکانیا که در حال بارگیری بود مشکوک شدند که پس از بررسی و بازرسی خودرو موصوف 15 تن برنج و 200 کیلوگرم چای فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

سرهنگ سرتیپ نیا ارزش برآورد شده این دو محموله را 450میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص دو نفر راننده و یک نفر قاچاقچی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: این دو محموله قاچاق از بنادر جنوب کشور به مقصد استان های مرکزی در این انبار دپو شده بود که با هوشیاری ماموران کلانتری کشف شد.

شناسایی عامل به آتش کشیدن پست بانک در کرمانشاه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: فردی که به دلیل اختلافات شخصی با برادرش، یک واحد پست بانک را به آتش کشید، شناسایی شده و دستگیری وی در حال اقدام است.

سرهنگ "محمدرضا آمویی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوایل هفته گذشته فردی با مراجعه به یکی از پست بانک های شهر کرمانشاه، پس از ریختن چند لیتر بنزین، آنجا را به آتش کشید.

وی افزود: خوشبختانه کارکنان و مراجعان دفتر پیشخوان با دیدن این صحنه بلافاصله محل را ترک کردند و آسیبی به هیچکس وارد نشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: به دنبال این حادثه و مراجعه مالک پست بانک به کلانتری ۱۲- 22 بهمن، مشخص شد که عامل آتش سوزی برادر وی بوده و به دلیل اختلافات شخصی اقدام به این کار خطرناک کرده است.

سرهنگ آمویی ادامه داد: دوربین های مداربسته داخل این پست بانک ادعای مالک آن را تأیید کرد و عوامل انتظامی دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه فرد خاطی تحت تعقیب است، گفت: انتشار فیلم این حادثه در فضای مجازی، تشویش اذهان عمومی را در پی داشته است، لذا به خبرنگاران و ادمین کانال های تلگرامی توصیه می شود که از ناامن جلوه دادن فضای استان خودداری کنند.