برای عبور بی‌دغدغه از زمستان ۹۹ و اطمینان از پایداری و تاب‌آوری انتقال گاز، برنامه مشخصی را در سه فاز تعمیرات پالایشگاهی، خطوط لوله و مخازن ذخیره‌سازی تدارک دیده‌ایم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار کرد: در بخش پالایشگاهی از ۱۸ پالایشگاه موجود، تعمیرات اساسی ۱۱ پالایشگاه به اتمام رسیده، دو مورد در دست اقدام است و تعمیرات ۵ پالایشگاه دیگر، ان‌شاءالله تا پایان مهرماه نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: با این عملیات، قابلیت اطمینان ما در پالایشگاه‌ها افزایش خواهد یافت و به این ترتیب، می‌توانیم تولید را به حداکثر ممکن برسانیم و مطمئن باشیم که انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور گاز انجام خواهد شد.

تربتی با بیان این که در بخش شرکت انتقال و خطوط لوله، از ۷۷۴ آیتم مربوط به پیگرانی، موفق شده‌ایم که تا به امروز، ۷۰ درصد آن را به اتمام برسانیم، تصریح کرد: تا انتهای مهرماه نیز با برنامه‌ریزی انجام شده، مابقی آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص مخازن ذخیره‌سازی که سومین فاز از این برنامه از پیش تعیین شده است، گفت: در این پیوند که آیتم بسیار مهم و استراتژیکی برای ما به‌ویژه در فصل زمستان محسوب می‌شود، موفق شدیم ۳۲ درصد بالاتر از برنامه عمل کنیم و ذخیره‌سازی مخازن را با موفقیت انجام دهیم که این امر می‌تواند در ذخایر استراتژیک ما در فصل زمستان بسیار یاری‌دهنده باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با بیان این‌که سال گذشته کل برداشت گاز از منابع، حدود 270 میلیارد مترمکعب بوده است، تأکید کرد: همزمان با افزایش مصرف گاز و توسعه شبکه خطوط لوله و بهره‌برداری از تأسیسات جدید تقویت فشار، در مجموع، گازی تولید نشد که برای انتقال و توزیع آن مشکلی وجود داشته باشد و این روند همچنان برای سال جاری نیز ادامه دارد.