اکنون ۸۳ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و در مجموع ۹۴ درصد جمعیت کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بیژن نامدار زنگنه، ضمن بیان مطلب فوق، افزود: برنامه ما این است که پوشش گازرسانی در کشور را با اولویت مناطق سردسیر و جنگلی به ۹۵ درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: افزایش گازرسانی سبب شده استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۰ درصد برسد و در این راستا به محیط‌زیست و تولید اشتغال هم کمک زیادی شده است.

زنگنه در ادامه سخنان خود به موضوع صادرات گاز اشاره کرد و گفت: صادرات گاز در سال جاری رکورد ۸۰ میلیون مترمکعب در روز را شکست و نسبت به سال ۹۲ دوبرابر شده است.

 وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پارس جنوبی اذعان کرد: میانگین تولید روزانه گاز در پارس جنوبی در سال ۱۳۸۴، ۱۴۰ میلیون مترمکعب بود که در سال ۱۳۹۲ به روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب و اکنون به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، یعنی تولید این میدان مشترک گازی طی هفت سال اخیر ۲.۵ برابر شده است.

زنگنه تصریح کرد: ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی تا به امروز و در این هفت سال به‌طور متوسط ۴۲۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته که معادل ۲.۶ میلیون بشکه نفت است و اگر می‌خواستیم این مقدار سوخت را از طریق ساخت پالایشگاه تأمین کنیم، باید ۱۰ پالایشگاه ۲۶۰ هزار بشکه‌ای می‌ساختیم.