معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: دریچه‌های آب زاینده‌رود از امروز برای آبیاری زمین‌های شرق و غرب جاری شد.

به گزارش مرور نیوز علی بصیرپور اظهار داشت:‌ با تصمیم کمیته پنج نفره از نخستین ساعات بامداد امروز خروجی سد زاینده رود برای ادامه کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: بدنبال برگزاری جلسه‌های هماهنگی با اصناف کشاورزی غرب استان برای آبیاری باغ‌های غرب اصفهان نیز رهاسازی خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: مطابق تصمیم‌های اخذ شده در کمیته پنج نفره قرار است آب زاینده رود حدود دو ماه و تا اواسط خرداد ماه برای آبیاری مرحله دوم کشت کشاورزان شرق اصفهان جاری باشد و بعد از آن زمان دوباره زاینده رود در محدوده شهر اصفهان بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش های خوب اخیرتصمیم گرفته شد خروجی سد زاینده رود افزایش یابد، بر این اساس پیش بینی می شود آب یازدهم فروردین ماه به شهر اصفهان برسد.

بصیرپور گفت:‌ در دو سال اخیر استان اصفهان به لحاظ وضعیت بارش‌ها در رتبه چهارم خشکسالی در بین استان‌های کشور قرار دارد که این موضوع تأمین آب برای کشاورزان استان اصفهان را دشوارتر کرده است.