مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان از اجرای 32 طرح بزرگ فوق توزیع و انتقال برق در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان از اجرای 32 طرح بزرگ فوق توزیع و انتقال برق در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "محمدحسن متولی‌زاده" در خصوص اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان در سال 1395 و برنامه‌های سال جاری اظهار داشت: در سال گذشته و در سفرهای رئیس‌جمهوری به استان خراسان و همچنین سفر معاونان رئیس جمهور به این استان، پروژه‌های این شرکت از سوی استانداری خراسان رضوی جهت افتتاح مطرح شده است که ثمره تلاش، همکاری و هماهنگی تمامی نیروهای شرکت برق منطقه ای خراسان است .
وی در ادامه گفت: معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سال 1395 برای فراهم کردن شرایط اتصال به شبکه و تأمین برق مشترکین صنعتی اقدامات شایسته ای انجام داده است و با مطالعات دقیق و برنامه ریزی مناسب، انعقاد و پیگیری قرارداد 200 مگاوات اتصال به شبکه برق متقاضیان فوق توزیع و انتقال انجام شد و تمامی متقاضیان و مشترکین این شرکت از ارائه خدمات، رضایت دارند.
متولی‌زاده طرح ذخیره عملیاتی که از سوی این شرکت به‌عنوان یک طرح ملی مطرح و اجرایی شده را جزو طرح‌های موفق در سطح کشور دانست که بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه در سال گذشته 200 میلیارد تومان صرفه جویی برای صنعت برق کشور داشته است.
وی تمرکز بر انجام تحقیقات کاربردی و هدفمند، تهیه نرم افزار DCS و بومی سازی ساخت سوئیچگیر پستهای GIS و پیگیری فاینانس طرح جامع شهر مشهد در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را ازدیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد .

اجرای 32 پروژه در دولت تدبیر و امید
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در خصوص تشریح فعالیت‌های معاونت طرح و توسعه اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای خراسان در سال گذشته که شرایط سخت مالی را پشت سر گذاشت، توانست طرح‌ها و پروژه‌های خود را تکمیل کند و در این راستا و در دولت یازدهم 32 پروژه برنامه‌ریزی شد که تاکنون 28 پروژه به اتمام رسیده و بقیه پروژه‌ها طی دو تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.
وی افزود: افزایش بهره‌وری، نوآوری و بهینه سازی اجرای پروژه‌ها در دستور کار این شرکت قرار دارد و چند کارگروه بهینه سازی در وزارت نیرو تشکیل شده است که بهینه سازی پست‌های برق در کشور به معاونت طرح وتوسعه برق منطقه ای خراسان محول شده است که اقدامات ارزشمندی در این خصوص صورت گرفته است.
متولی زاده توسعه تولید پراکنده را از دیگر اقدامات خوب درسال گذشته عنوان کرد .

کسب عنوان بهره برداری برتر در سطح کشور
وی کسب عنوان بهره برداری برتر در بین شرکت‌های برق منطقه ای کشور، کسب رتبه برتر در عملکرد مهندسی در سطح کشور، تکمیل و راه اندازی دیسپاچینگ پشتیبان AOC و RDC خراسان شمالی، توسعه اتوماسیون پست‌ها، انجام به موقع PM و پایش کیفیت توان شبکه را از دیگر اقدامات معاونت بهره برداری این شرکت برشمرد .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان سال گذشته را سالی پر تلاش برای معاونت منابع انسانی این شرکت عنوان کرد و افزود: ساماندهی ساختار سازمانی، تسهیل در فراهم کردن شرایط بازنشستگی برای همکاران، پیگیری برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز، عملکرد مناسب تغییر کارگزار بیمه درمان کارکنان، پیگیری مسائل رفاهی و توسعه امکانات ورزشی، اعزام کارکنان شرکت به اردوهای فرهنگی، زیارتی و راهیان نور به کمک پایگاه مقاومت بسیج از جمله اقدمات این معاونت در سال گذشته بوده است .

20 میلیارد تومان صرفه جویی در شرکت برق منطقه ای خراسان
مهندس متولی زاده در ادامه سخنان خود به اقدمات معاونت مالی و پشتیبانی شرکت برق منطقه ای خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: پاسخگویی مناسب به دستگاه‌های نظارتی، دقت وسلامت دربرگزاری به موقع مناقصات و عقد قراردادها، تنظیم صورت‌های مالی باکمترین مشکل از فعالیت‌های خوب این معاونت بوده است.
وی یکی از اقدامات مهم شرکت برق منطقه ای خراسان در سال گذشته را تسویه بدهی ارزی بانک صادرات عنوان کرد و افزود: با تلاش جسورانه مدیران معاونت مالی و پشتیبانی این شرکت، موفق شدیم بدهی ارزی به بانک صادرات را تسویه کنیم .
متولی زاده همچنین اظهار داشت: تهاتر میلیاردها تومان کالا به منظور تأمین منابع برای پیمانکاران از جمله اقدامات مهم در راستای اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بود که اقدامات صورت گرفته موجب شد تا شرکت برق منطقه ای خراسان در پایان سال گذشته به پیمانکاران بدهکار نباشد و این اقدام منجر به کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها شده است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام نیروگاه‌های برق در استان خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: با تلاش مدیران شرکت برق منطقه ای خراسان در سال‌های گذشته 80 میلیارد تومان منابع بابت فروش نیروگاه شریعتی در اختیار این شرکت قرار گرفت که این مبلغ نیز برای اجرای پروژه‌های این شرکت هزینه شد .
روابط عمومی موفق در عملکرد
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در ادامه عملکرد دفتر روابط عمومی این شرکت را در سال گذشته موفق دانست و گفت: برگزاری جلسات با کیفیت مطلوب وسطح بالا با هماهنگی خوب امور نظارت بر خدمات عمومی وفنی از جمله جلسه شورای معاونین وزارت نیرو با حضور وزیر نیرو، اطلاع رسانی، هماهنگی بین بخشی و خود کفایی در امور اجرایی برنامه‌ها از جمله اقدامات موفق دفتر روابط عمومی این شرکت در سال گذشته بوده است.
وی ضمن اشاره به اینکه دفتر حراست و امورمحرمانه درسال گذشته وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام داده و دفتر حقوقی این شرکت نیز عملکرد مناسبی داشته و اقدامات موثری انجام داده است، در ادامه تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل اقدامات موثری انجام شده است و در سال گذشته 24 تغییر مدیریتی در شرکت برق منطقه ای خراسان صورت گرفت و 2 بخش جدید شامل مجری فروش کالاها و دارایی‌های مازاد و مجری تأمین منابع مالی به ساختار این شرکت افزوده شد .

نقشه راه سال 1396
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: مدیر انقلابی و تولید داخل دو کلید واژهٔ در سخنان رهبر انقلاب بوده است که خوشبختانه وجود مدیران انقلابی و توجه ویژه به تولید داخلی تجهیزات در این شرکت را شاهد هستیم. مهندس متولی زاده در رابطه با تولید داخل اظهار داشت: طراحی نرم افزارهای بومی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه پست‌های GIS از جمله این موارد بوده است .
وی با اشاره به سخنان معاون برق و انرژی وزیر نیرو که عملکرد شرکت برق منطقه ای خراسان را همطراز با کشورهای توسعه یافته و موفق دانسته است، تصریح کرد: تحقق این گونه عملکرد تنها با عشق ورزیدن به کار محقق می‌شود که در این شرکت مشهود است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان همچنین اظهار داشت: این سطح از عملکرد نباید ما را از توجه به نقاط ضعف و چالش‌های پیش رو غافل نماید و در سال جاری همه باید کمک کنیم تا صنعت برق در استان با مشکلی مواجه نشود .
متولی زاده توانمند سازی کارکنان و چابک سازی شرکت، ارزیابی‌های دقیق در بخش‌های مختلف شرکت، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای پیمانکاران و کارکنان، هدفمند کردن تعمیرات و تغییر آن از PM به RCM در بخش بهره برداری و کاهش خطای نیروی انسانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و شروع عملیات اجرایی طرح جامع شهر مشهد به صورت فاینانس و طراحی جدید شبکه‌های برق را از جمله اقدامات مهم سال 96 در شرکت برق منطقه ای خراسان برشمرد .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان با اشاره به اینکه فاینانس خطوط انتقال و فوق توزیع کشور به این شرکت محول شده است، خاطرنشان ساخت: این موضوع یک اقدام بزرگ محسوب می‌شود و تمام بخش‌های شرکت باید کمک کنند تا این امر به خوبی انجام و به نتیجه برسد. وی راه اندازی RDC های خراسان جنوبی و سبزوار و بهره برداری از آن را را از دیگر اقدامات این شرکت در سال 96 عنوان کرد .
وی در پایان خاطر نشان ساخت: توجه به انجام ارزیابی‌ها، به ویژه ارزیابی‌های داخلی در این شرکت را مهم دانست و افزود: در سال جاری با توجه به انتخابات پیش رو که سال حساسی است، وظیفه سنگین تأمین برق بر دوش تمامی کارکنان این شرکت است تا ان شاالله انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم را داشته باشیم.