یزد کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد از اتمام استقرار طرح جامع توسعه سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) و آغاز بهره برداری کامل آن در این شرکت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان یزد، نادر خانی اظهار داشت: توسعه سیستم اطلاعات جامع مکانی از یک‌سو برطرف ‌کننده نیازهای بخش‌های مختلف سازمان در زمینه هر نوع اطلاعات مکانی و از سوی دیگر، هم‌راستا با اهداف سازمانی شرکت است.

خانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه استقرار GIS در شرکت برق منطقه ای بیان کرد: تاکنون نسبت به تدوین و ابلاغ استاندارد، برداشت و جمع‌آوری اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه، طراحی و استقرار نرم‌افزار، تدوین روش‌های اجرایی به‌روزرسانی در معاونت‌های طرح وتوسعه و بهره‌برداری، تشکیل کمیته GIS و کاربردی‌ سازی GIS در فرآیندهای جاری اقدام ‌شده است.

وی همچنین با بیان این که کاربردی‌ سازی طرح جامع GIS در مطالعات شبکه انجام شده است، افزود: این فرآیند شامل مکان‌یابی و مسیریابی، مباحث حقوقی و استعلام حریم، تعیین محل حوادث در خطوط، تعیین محل بهینه برای استقرار اپراتورها برای کنترل پست‌های بدون اپراتور، گزارش‌های آماری با تکیه ‌بر اطلاعات دقیق مکانی، تهیه نقشه GIS شبکه و مشترکین و متقاضیان است.

کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد، افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری در واحد GIS ، کاهش زمان ارائه خدمات به مشتریان اطلاعات، افزایش کیفیت خدمات GIS ، بهبود فرایند جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات، افزایش توانمندی‌های کارکنان حوزه GIS و ارتقا سطح تخصص (دانش سازمانی) و تصمیم‌ساز شدن GIS در سازمان را، ازجمله اهداف استراتژیک GIS در شرکت دانست.

خانی با اشاره به تأکید مدیریت شرکت، تعامل با سایر ارگان‌ها برای تبادل اطلاعات را از جمله برنامه‌های آتی شرکت برق منطقه ای استان یزد خواند.