وزارت نفت مصر اعلام کرد که تحت برنامه اصلاحات اقتصادی صندوق بین‌المللی پول که نیازمند ریاضت اقتصادی است، قیمت سوخت را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، برنامه اصلاحات اقتصادی صندوق بین الملی پول در مصر برای اجرای ریاضت اقتصادی به اجرا درآمد.

وزارت نفت مصر اعلام کرد که تحت برنامه اصلاحات اقتصادی صندوق بین‌المللی پول که نیازمند ریاضت اقتصادی است، قیمت سوخت را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. این برنامه زندگی را برای اقشار متوسط مصری سخت‌تر کرده است.

وزیر نفت، تارک المولا، گفت که این افزایش قیمت به مصر کمک می‌کند تا در تخصیص سوبسیدهای دولتی برای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به میزان ۵۰ میلیارد پوند مصری (۲.۸ میلیارد دلار) ذخیره کند. وزارت نفت اعلام کرد قیمت بنزین ۹۵ اکتان از لیتری ۶.۶۰ پوند به ۷.۷۵ پوند افزایش یافته است؛ قیمت بنزین ۹۲ اکتان، از لیتری ۵ پوند به لیتری ۶.۷۵ پوند افزایش یافته است؛ قیمت بنزین ۸۰ اوکتان هم از ۳.۶۵ پوند در هر لیتر به ۵.۵۰ پوند رسیده است.

قیمت کپسول گاز در مصر بالا رفت

این وزارتخانه همچنین قیمت کپسول گاز را هم برای خانوارهای مصری افزایش داده است. قیمت هر کپسول گاز از ۳۰ پوند به ۵۰ پوند افزایش یافته است. قیمت کپسول‌هایی که استفاده تجاری دارند از ۶۰ پوند به ۱۰۰ پوند افزایش یافته‌اند.