معرفی بهترین منابع و کتاب های شیمی کنکور به همراه بررسی ویژگی های شاخص آنها : کتاب های جامعی که نتایج کنکور شما را تغییر می دهد.

به گزارش مرور نیوز شیمی یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین دروس در کنکور سراسری گروه‌های تجربی و ریاضی محسوب می‌شود. شیمی در انتهای دفترچه آزمون سراسری قرار دارد و شامل ۳۵ سوال سرنوشت ساز است که بسیاری از داوطلبان آن را کم اهمیت تلقی می‌کنند. شیمی جزو دروس رتبه ساز است و تنها با کسب درصد بالای پنجاه این درس می‌توانید در بین ۶۰۰۰ رتبه اول قرار بگیرید. سوالات درس شیمی در کنکور سراسری بسیار چالش برانگیز هستند و از این رو داوطلبان باید تمام نکات و مطالب آموزشی کتاب را به صورت دقیق و کامل مطالعه کنند. استفاده از بهترین منابع شیمی جامع کنکور می‌تواند در درک بهتر مفاهیم و نکات آموزشی بسیار کمک کند. اگر به دنبال کسب درصد بالا در درس شیمی و قبولی در رشته مورد علاقه تان هستید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت درس شیمی در کنکور

شیمی یکی از سخت‌ترین و در عین حال رتبه سازترین دروس در کنکور گروه‌های تجربی و ریاضی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در چند سال اخیر سوالات شیمی آزمون سراسری بسیار مفهومی و سخت شده است؛ بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند که این درس را نادیده بگیرند و روی سایر دروس تمرکز کنند. در حالیکه این کار کاملا اشتباه است! پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب بهترین منابع شیمی جامع کنکور مهارت خود را در تست زنی بالا بروید. البته اهمیت درس شیمی برای داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی متفاوت است که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

  • اهمیت درس شیمی در کنکور تجربی

شیمی یکی از دروس تخصصی گروه تجربی است که پس از درس زیست شناسی دومین درس مهم و رتبه ساز به شمار می‌رود. شیمی در زیر گروه یک(رشته پزشکی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی) ضریب ۳، زیر گروه دو(رشته داروسازی و شیمی) ضریب ۴، زیر گروه سوم(رشته‌های زمین شناسی) ضریب ۲، زیر گروه چهارم(رشته‌های مدیریت، حسابداری و حقوق) ضریب ۲، زیر گروه پنجم(مهندسی کشاورزی) ضریب ۲ است. پس همانطور مطالعه کردید ضریب این درس در رشته‌های پزشکی و داروسازی بسیار بالاست و قطعا اگر بتوانید تراز خوبی در این درس کسب کنید احتمال موفق شما در این رشته‌ها افزایش پیدا می‌کند.

  • اهمیت درس شیمی در کنکور ریاضی و فیزیک

درس شیمی برای داوطلبان کنکور سراسری ریاضی و فیزیک سومین درس تاثیرگذار بعد از ریاضی و فیزیک است. ضریب این درس شش بوده و اهمیت آن دست کمی از ریاضی و فیزیک ندارد. بسیاری از داوطلبان ریاضی، تمرکز خود را فقط روی دروس ریاضی و فیزیک قرار می‌دهند و از این درس غافل می‌شوند. در حالیکه شما می‌توانید با کسب درصد بالا از این درس، رتبه خوبی در کنکور بدست بیاورید. با توجه به اهمیت درس شیمی در کنکور سراسری گروه‌های تجربی و ریاضی در ادامه شما را با بهترین منابع شیمی جامع کنکور آشنا می‌کنیم.

بهترین منابع شیمی جامع کنکور سراسری

کتاب شیمی جامع خیلی سبز

کتاب شیمی جامع خیلی سبز شامل مطالب درسی شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم است و جزو محبوبیت‌ترین کتاب‌های شیمی در بین داوطلبان کنکور تجربی و‌ ریاضی به شمار می‌رود. این کتاب دارای دو جلد است که جلد اول شامل درسنامه و سوالات هر فصل و در جلد دوم پاسخ تشریحی آنها قرار گرفته است. این کتاب تمام نکات و مطالب آموزشی را با لحنی ساده و روان بیان کرده است تا برای تمام دانش آموزان با هر سطح درسی قابل درک باشد. اگر قصد خرید شیمی جامع خیلی سبز را دارید تا آخر این بخش ما همراه باشید.

 

images_1662360686

ویژگی‌های کتاب شیمی جامع خیلی سبز

برای کسب رتبه خوب در کنکور و قبولی در رشته مورد علاقه‌تان تنها استعداد کافی نیست بلکه استفاده از کتاب‌های باکیفیت و مفید هم بسیار اهمیت دارد. همانطور که قبلا هم گفتیم شیمی یکی از مهم‌ترین دروس برای داوطلبان تجربی و ریاضی است از این رو انتخاب بهترین منابع شیمی جامع کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب شیمی خیلی سبز در یادگیری بهتر و همچنین افزایش مهارت تست زنی شما بسیار تاثیرگذار است‌. در این کتاب از روش حذف گزینه‌های نادرست استفاده شده است، به این صورت که ابتدا با دلیل گزینه‌های نادرست را رد می‌کند تا در آخر به گزینه صحیح برسد. از نقاط قوت این کتاب آموزشی می‌توان به درسنامه کامل و روان، تست‌های استاندارد، پاسخنامه تشریحی و صفحات رنگی و جذاب اشاره کرد.

شیمی جامع آی کیو

کتاب شیمی جامع آی کیو یکی از بهترین منابع شیمی جامع کنکور برای داوطلبان گروه تجربی و ریاضی به شمار می‌رود. این کتاب شیمی مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد و دارای دو جلد است. جلد اول شامل تست‌های مفهومی، ترکیبی، حل کردنی و پاسخنامه و جلد دوم شامل درسنامه هر فصل است.

images_1662360751

ویژگی‌های کتاب شیمی جامع آی کیو

مطالب کتاب شیمی جامع آی کیو به صورت پایه به پایه ارائه شده و همین باعث برتری و تمایز آن نسب به سایر کتب کمکی آموزشی موجود در بازار شده است. تست‌های ارائه شده در این کتاب دارای دسته بندی مختلف از سطح ساده و پیشرفته می‌باشند که همین داوطلبان کنکور را به چالش می‌کشد و به افزایش مهارت تست زنی آنها کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب این است که دارای پرسشنامه تشریحی است و مولف علاوه بر ارائه جواب صحیح گزینه، به بررسی نادرست بودن بقیه گزینه‌ها را نیز پرداخته است. از نقاط قوت کتاب شیمی جامع آی کیو می‌توان به طبقه بندی تست‌ها، پاسخنامه کلیدی، درسنامه جامع و کامل، تست‌های استاندارد شده و متناسب با سطح جدید سوالات کنکور اشاره کرد.

 

شیمی جامع مبتکران

شیمی جامع مبتکران ویژه داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی است و جزو بهترین منابع شیمی جامع کنکور محسوب می‌شود. این کتاب مباحث کامل شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود و توسط انتشارات مبتکران در هفتصد صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب علاوه بر ارائه تست و پاسخنامه تشریحی شامل درسنامه مطالب نیز است که به درک و یادگیری بهتر مطالب بسیار کمک می‌کند.

ویژگی‌های شیمی جامع مبتکران

درسنامه کتاب شیمی مبتکران بسیار جامع و دقیق است و دانش آموزان با خواندن آن می‌توانند پایه درسی خود را تقویت کنند. هم چنین اگر وقت کافی برای خواندن مطالب درسی را ندارند می‌توانند از درسنامه این کتاب استفاده کنند. تست‌های این کتاب دارای طبقه‌بندی هستند و برای دانش‌آموزان در سطح‌های ضعیف، متوسط و قوی طراحی شده‌اند. هم چنین تنوع بالای تست‌ها به داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی کمک می‌کند که با تست‌های مختلف آشنا شوند و مهارت تست زنی خود را افزایش دهند. یکی از ویژگی این کتاب که باعث شده در لیست بهترین منابع شیمی جامع کنکور قرار بگیرد، این است که سوالات کنکورهای سراسری ده سال اخیر را پوشش می‌دهد. پاسخنامه تشریحی این کتاب هم بسیار کامل است که همین به یادگیری بهتر و عمیق‌تر مطالب بسیار کمک می‌کند. جهت خرید بهترین منابع شیمی جامع کنکور می‌توانید به وب‌سایت‌های فروش اینترنتی کتاب‌های کمک آموزشی و نمایندگی مستقیم ناشران معتبر کتب کمک آموزشی مراجعه کنید.

images_1662360807

کلام‌ آخر

همانطور که مطالعه کردید کتاب شیمی یکی از مهمترین و سخت‌ترین دروس در کنکور سراسری گروه‌های تجربی و ریاضی به شمار می‌رود. با توجه به ضریب بالای این درس برای رشته‌ داروسازی و پزشکی و هم چنین رشته‌های محبوب ریاضی و فیزیک انتخاب بهترین منابع شیمی جامع کنکور بسیار اهمیت دارد. در این مقاله شما را با بهترین کتاب‌های جامع شیمی برای کنکور سراسری آشنا کردیم تا بتوانید با یادگیری بهتر مطالب و افزایش مهارت تست زنی، رتبه خوبی در کنکور بدست بیاورید و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید.