یکی از معروف‌ترین این ارورها، ارور 404 است. این یکی از متداول‌ترین کدهاست که ممکن است به دلیل اشتباه کاربر یا مشکل به وجود آمده در سایت نمایش داده شود. در این مطلب شما را با این ارور و همچنین روش برطرف کردن آن آشنا خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز ، همه ما با گوگل آشنایی داریم و خیلی از کارهای خود را با کمک این موتور جستجو انجام می‌دهیم. برای مثال به جای اینکه بخواهیم ساعت‌های زیادی را در بازارهای مختلف بگذرانیم و به دنبال محصول مورد نظر خود باشیم تا آن را خریداری نماییم، می‌توانیم تنها با چند کلیک ساده و جستجوی محصول مورد نظر در گوگل، یکی از سایت‌های فروشگاهی را انتخاب کرده و نسبت به خرید خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام نماییم.

در حالت کلی تعداد زیادی از افراد در طول روز، زمان خیلی زیادی را برای این فضا گذاشته و به غیر از گوگل از سایر پلتفرم‌های مجازی و مزایای زیاد این دنیا استفاده می‌کنند. همین شرایط باعث شده تا کسب و کارهای مختلف برای استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد اقدام کنند تا بتوانند پیشرفت کرده و به درآمد بهتری دست پیدا کنند.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که روی یکی از لینک‌های گوگل کلیک کرده باشید یا آدرس سایتی را در مرورگر وارد کنید و با ارور مواجه شوید. ارورهای زیادی در دنیای سایت‌ها وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای کد خاصی بوده و با توجه به کد‌ی که نمایش می‌دهند، مشکل سایت را اعلام می‌نمایند.

یکی از معروف‌ترین این ارورها، ارور 404 است. این یکی از متداول‌ترین کدهاست که ممکن است به دلیل اشتباه کاربر یا مشکل به وجود آمده در سایت نمایش داده شود. در این مطلب شما را با این ارور و همچنین روش برطرف کردن آن آشنا خواهیم کرد.

 

ارور 404 چیست؟

همانطور که بیان کردیم ارور 404 یکی از ارورهای معروف است که خیلی از افراد با آن آشنایی دارند ولی خب هنوز هم افرادی هستند که بخواهند به صورت دقیق با مفهوم این ارور آشنا شوند. ارور 404 زمانی برای شما نمایش داده می‌شود که آدرس مورد نظر شما به هر دلیلی وجود نداشته باشد.

در واقع یعنی این آدرس دیگر در سایت نیست. حالا ممکن است حذف شده باشد یا دلیل دیگری وجود داشته باشد. البته شما می‌توانید وارد صفحه اصلی سایت مورد نظر شده و برای پیدا کردن صفحه مورد نظر جستجو کنید تا شاید بتوانید آن را پیدا نمایید.

 

دلیل به وجود آمدن ارور 404 چیست؟

حالا این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اولین دلیل که خطایی از سمت کاربر است، اشتباه کردن در وارد کردن آدرس سایت است. ممکن است شما به عنوان یک کاربر تصمیم داشته باشید تا آدرس سایت یا صفحه مورد نظر خود را به صورت مستقیم در مرورگر وارد کنید و شاید در هنگام تایپ کردن این آدرس، خطایی انجام دهید. برای مثال یکی از حروف را با حرف دیگری جا به جا کنید یا حتی چیزی را کم یا زیاد تایپ کنید. اینجاست که این آدرس در سایت مورد نظر شما وجود نداشته و با ارور 404 رو به رو خواهید شد.

یکی از دیگر از دلایلی که ارور 404 نمایش داده می‌شود، حذف صفحه مورد نظر توسط مدیر سایت است. طبیعتا هر سایتی دارای تعدادی صفحه با کاربری مشخص است که در گوگل ایندکس شده‌اند و کاربر می‌تواند آن را در نتایج گوگل مشاهده نماید. حالا ممکن است شما تصمیم داشته باشید یکی از محصولات خود را از سایت حذف کنید و توجهی به ایندکس شدن آن نکردید. اینجاست که کاربر شما با کلیک روی این لینک در نتایج جستجو، با ارور 404 رو به رو خواهد شد.

البته باید بگوییم که اگر این صفحه ایندکس نشده باشد، حذف آن مشکلی به وجود نمی‌آورد چرا که کاربر شما دسترسی به آن ندارد مگر اینکه از طریق یک لینک داخلی یا خارجی وارد آن شود. یعنی زمانی که شما صفحه را حذف کردید ولی از صفحه دیگری به آن لینک دادید و کاربری که روی این لینک داخلی کلیک کند طبیعتا با 404 رو به رو می‌شود.

البته ممکن است برخی از اوقات هکرها قصد ضربه به سایت شما را داشته باشند و با ورود یک ویروس به سایت شما، تعدادی از صفحات شما را حذف کنند. شما باید از قبل به فکر امنیت سایت خود باشید تا به هیچ وجه با این شرایط رو به رو نشوید چرا که در این صورت هر کاری که در پروژه سئو در مشهد خود انجام دادید، از بین خواهد رفت. البته می‌توانید با برگرداندن بکاپ، سایت را تا حدی نجات دهید.

 

چگونه باید ارور 404 را برطرف کنیم؟

اگر شما کاربری هستید که با این ارور مواجه شدید، بهتر است در اولین قدم خود با استفاده از کلید f5 صفحه مورد نظر را چندین بار رفرش کنید تا شاید مشکل برطرف شود. گاهی ممکن است هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و شما با رفرش ساده بتوانید مشکل را برطرف کنید.

همچنین باید آدرس صفحه را بررسی نمایید و مطمئن باشید که به صورت کامل آن را درست وارد کردید و هیچ خطایی رخ نداده است. یک کاربر برای رفع ارور 404 می‌تواند این دو مورد را انجام دهد و اگر مشکل شما برطرف نشد، می‌توانید مطمئن باشید که مشکل از مدیر سایت است و شما نمی‌توانید کاری انجام دهید. البته می‌توانید وارد صفحه اصلی شوید و در بخش جستجو به دنبال صفحه مورد نظر بگردید تا شاید آدرس آن تغییر کرده باشد و شما بتوانید مطلب را پیدا کنید.

اگر شما مدیر سایتی هستید که می‌خواهید تعدادی از صفحات سایت خود را حذف کنید، در ابتدا باید شرایط ایندکس آن‌ها و همچنین لینک سازی‌های داخلی را چک کنید و اگر صفحه ایندکس شده بود، بعد از حذف صفحه باید به بخش ریموال سرچ کنسول مراجعه نمایید و آدرس مورد نظر را در این بخش وارد کنید تا از نتایج گوگل نیز حذف شود و دیگر خبری از ارور 404 نباشد. همچنین باید لینک‌های داخلی و خارجی خود را نیز ویرایش کنید و صفحه حذف شده را از تمامی لینک سازی‌ها خارج کنید.

البته اگر صفحه مورد نظر شما ایندکس نشده باشد، می‌توانید با خیال راحت آن را حذف کنید و مطمئن باشید که به هیچ وجه ارور 404 به وجود نخواهد آمد. باید روی این موضوع تاکید کنیم که حذف صفحات سایت می‌تواند روی سئو سایت شما تاثیرگذار باشد و بهتر است تا جایی که امکان دارد هیچ کدام از آن‌ها را حذف نکنید.

منبع